lördag 2 februari 2013

frukostvanor

GORDMORGON finingar!
Lördagmorgon o solen skiner ute. Känns som det kommer bli en bra dag.
Fick äta frukost i min ensamhet imorse då sambon sover. Men det gör inte så mycket, då hann jag ju in till er under tiden :)

Frukost är verkligen det bästa målet under dagen. Jag har min standard, ett ägg (idag blev det två) och fiberhavregrynsgröt med bär, russin och lättmjölk. Kaffe och c-vitamin till det. Det funkar fint för mig! 

Jag ser  alltid till att få i min nån form av protein till frukost. Det är bra för musklerna, haha. Ne, men främst för mättnaskänslan
Lätt att man glömmer proteinet och bara äter mackor eller gröt. Kesella, keso eller youghurt funkar bra det med. Men ägg är ju det allra bästa tycker jag!


Försöker hålla mig från mjukt bröd. På jobbet får vi nybakat bröd till frukost varje morgon. Och här har ni en sucker för just nybakat bröd. Börjar jag äta kan jag inte sluta. Jag har löst "problemet" med att alltid äta ett ägg hemma på morgonen. Så äter jag bara gröt eller youghurt på jobbet. Det funkar oftast. Men man blir ju frestad. 

Nästa vecka ska jag dock ha en helt brödfri vecka. Min mage blir bättre av det. Samt att jag anser att bröd är väldigt onödigt för oss. Något vi egentligen inte behöver men som vi absolut kan äta någon gång då och då om vi tycker det är gott.

(lägger upp en ny etikett, "kost", där ni kan läsa om alla mina matfunderingar)

Lite härligt rosa helgtulpaner köpte jag igår. Det har blivit mitt fredaggöra :)

KRAM

Ni vet väl att ni kan följa mig på Instagram med?! 
@emiliasblogg

7 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej raring!

Om en vecka ses vi, ja!! Och jag hörde förut av Sofi att Josefin blir med. Så roligt!!!
Längtar.

Idag har jag och Svante varit med min mamma och min moster på stan. Vi gick och kika lite och åt en lunch.
Alltid trevligt med en sväng på stan.
Sen ringde min bästa vän Moa från Gbg så då blev det helt plötsligt bestämt att jag och Svante ska åka till Göteborg en vecka i mars. Micke kommer ner på fredagen när han slutat.
Då börja jag längta dit som en tok också :)
Men först kör vi vår träff ju ;)

Tulpaner är väl underbara.

Ha en fin dag! Kram kram!

FruNeroLindström sa...

Låter som en helt underbar start på dagen.
Jag älskar ju också frukost redan i vanliga fall men nu måste jag helst ha det redan innan jag vaknar ;)
Men så kul att läsa lite om hur du tänker och vad som funkar just för din kropp.

Jag kan inte annat än att hålla med om brödet, här äts det bara då och då, visst mer nu, då det hjälper mot illamåendet de dagarna. Men annars samlar jag bara massa vätska tycker jag.
Här blir det också ägg nästan varje frukost och så en filmix med keso eller kvarg, lite grädde, linfrön, solrosfrön och ibland hallon.

Hoppas ni fått en härlig solig dag.
Kram Malin

Linda sa...

Jag är också helt galen i bröd. Ikväll blir det nybakad Italienskt lantbröd till maten och det är farligt gott.

Jag har bara ätit bars i nödfall, när jag verkligen inte har tid eller har något vettigt hemma att äta till lunch. Jag tycker att de fungerar bra men det är inget jag skulle vilja äta till lunch varje dag.

Ha en bra kväll!
Kram Linda

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Nybakt börd, det skulle jag inte kunna hålla mig undan! Härlig fredagsgöra, en bra rutin det. :)

Kram Johanna

Sofi sa...

Hej vännen!

Nybakat bröd skulle jag inte kunna motstå:)
Jag har svårt att sluta äta bröd, vet att jag skulle behöva men men;)
Annars är långa hekgfrukostar bland det bästa jag vet:)

Nu ska jag fortsätta kolla på Melodifestivalen, inte så värst bra ikväll tycker jag nog. Kollar du?
Fick sms av Josefin igår, så kul att hon kommer med tycker jag!:) Det ska bli så kul att se er allihopa!

Ha en mysig kväll!

Kram på dig

Marie sa...

Bra att få i sig protein till frukost, brukar jag också försöka =D

Så härlig blogg du har

Malin sa...

Din frukost låter som min :). Jag älskar också ägg. Tipsar om Willys frysta körsbär i gröten, såå gott.