söndag 3 februari 2013

en surar-söndag


 Hå. Idag surar jag lite. Tapeten som skulle upp i hallen och som vi fått bud från Jönköping med (tack Johanna och Peter) eftersom den numera bara finns där (trodde vi) visar sig ha fel nyans. Den borde liksom vara precis samma som på resten av väggarna i hallen men det är den inte.... 

Så nu förstår ju att vi inte kunde sätta upp den. Frågan är bara vad vi gör nu. Vi måste helt enkelt hitta en vit tapet i samma nyans som den som redan sitter.... Det finns ju tusen olika vita tapeter så någon måste ju finnas där ute, eller hur?!




Jag behöver knappt tillägga att musten gick ur mig lite?! Vi som hade velat bli klara där idag... SUCK!

Tur jag har nya skor att glädja mig lite med va?! Mina gamla läckte in och i dessa slasktider funkar ju inte det. Dessa godingar klickade jag hem på nätet i veckan och i fredags kom dom. Satt som ett smäck!

Hoppas ni har haft en bra helg!
KRAM

10 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Men nej, gud så tråkigt.
Jo, undra om det finns någon som kan svara på hur många nyanser av vitt det finns.
Hoppas ni hittar något alternativ snabbt.

Men sådana snygga skor, och så härligt att de satt som de skulle.
Mina fötter är jättetråkiga så vågar inte beställa skor via nätet, måste prova.

Klart jag vill komma på bloggträff ändå =) Bara jag får vara pigg i kroppen så kommer inte den växande magen stoppa mig. Och är ju inte beräknat förrän till Juli.
Hoppas ni får en mysig kväll, kram Malin

Linda sa...

Åh, vad tråkigt när det blir så. Hoppas att det ordnar sig.

Skorna var fina, jag har något liknande och jag trivs kanon med mina. :)

Kram Linda

Snäckskalsdalen. sa...

Ja. Då SKA man sura och man FÅR sura. Mycket. Det är liksom tillåtet. Hoppas det ordnar sig.
Agneta kram

Anonym sa...

Hallå! Vad tråkigt! Men så är det med tapeter. Det är viktigt att alla rullar är från samma färgbad, för det kan skilja i nyans från det ena färgbadet till det andra. Har ni kvar något där du kan du se vilket färgbad den uppsatta tapeten har? Kanske på kvittot eller om ni har någon snutt kvar? I så fall finns det ju en liten chans att någon affär har någon rulle kvar. Skiljer det mycket i nyans då? Tänker man på det när den kommer upp på väggen? Det är ju inte så ljust i den delen av hallen. Annars får ni väl satsa på en fond igen. Eller rolla väggen. Färghandeln har ju nu för tiden väldiga möjligheter att blanda till den nyans man önskar.

Kram och lycka till!
MM

Ekenäsliv sa...

Attans så trist med tapeten!! Ibland blir det bara inte som man tänkt sig…
Hoppas det löser sig ändå.
Hoppas ni får det riktigt mysigt på bloggträffen nästa helg!
Nu far vi till värmen vi, blir borta till den 13 feb. Ska bli galet skönt!!
Må så gott och sköt om dig!
Kram Anna

Sofi sa...

Hej vännen!

Nej men fy så tråkigt! Hoppas verkligen att ni hittar en fin tapet som passar! Förstår att du surar, det skulle jag med gjort:)
Kollade på mellon igår men tyckte det var sådär, riktigt dåligt vissa stunder men första deltävlingen brukar ju inte vara så bra:) Gina och Danny (som mer än gärna får ta av sig tröjan varje gång;) tycker jag var bra!

Idag har vi varit på middag hos mamma o pappa, mamma fyllde år igår så vi kalasade lite på tårta också:)

Så snygga skor, kollade på liknande igår från Vagabond som jag kanske slår till på:)

Händer det något kul i veckan?

Kram på dig

Marie sa...

Nej vad tråkigt att inte tapeten var i rätt nyans då, speciellt då när man tänkt och bli klar,rackarns. Men härligt med nya skor då, och att de satt som en smäck, tumme upp

Ohh tack för raderna hos mig, det värmer =D

Madeleine Berglund sa...

Åååh vad trist. Vad gör ni nu då?

Vad kul med nya skor, jätte snygga. Jag har ett par liknande fast bruna. Vi har bra smak du och jag, hihi. ;)

Kram Madeleine

Anonym sa...

Hejsan,läste på din blogg att du ville ha kesotips. Mitt bästa tips är keso,en sked kesella vanilj och lite hallon från frysen.
Och vilken mysig blogg Du har.
Hälsningar från Piteå

Kia sa...

Förstår att det rann ur dig! Inte kul när man hoppats på något och så stämmer det inte. finns nog något där ute som passar, gäller bara att hitta det!

Nybakat bröd är bäst!! Svårt att sluta äta. Bakade en hurtbulle igår. Mmmm.

Ha en toppen dag!
Kram Kia