söndag 24 februari 2013

bunkrat upp med proteiner

Vi har haft en riktig feelgood helg med familj och vänner. Sånt som gör en laddad med energi för en ny vecka.


Vi bunkrade upp lite igår ;) Kvarg, keso, bär och ägg. Livsmedel som har en strykande åtgång här hemma. Känns lite knasigt att köpa ett helt flak med kvarg, men det går åt. Dessutom har det ganska lång hållbarhet.
Lidl har den bästa kvargen tycker jag. God och billig. Mycket protein och lite fett. Precis som keso. Även fast jag fortfarande har väldigt svårt för det.

Nu har vi så det räcker ett tag i alla fall!


Jag tror på rena livsmedel och att man ska få i sig allt nödvändigt i form av riktigt mat. Det enda kosttillskottet jag använder regelbundet är aminosyror. Det är rent protein som snabbt tas upp av blodet och skyndar på proteinsyntesen vilket gör att musklerna repareras fotrare efter ett träningspass. Jag upplever dessutom att jag blir piggare av aminosyrorna vilket ju såklart är bra. Jag tar en dos innan träning och en dos efter. Allt för att reparera musklerna både under och efter passet.


I slutet av veckan kom mina efterlängtade tights från MXDC. Åh, kärlek! Så himla sköna och galet snygga om ni frågar mig. Belöning efter hårt slit! De invigdes på dagens ryggpass på gymmet.

Nu laddar vi för en ny vecka. Ska prova en ny mousse/glass som jag gjort. Smakar det bra ska ni få receptet :)

KRAM

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh har du beställt de snygga brallorna! Grymma!!! Kram

Kia sa...

Kul att du gillar dina efterlängtade tights. Då går träningen bättre! : )
Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Villa Carl Larsson sa...

Du är bara sååå duktig. Wow vad jag fick inspiration av dig nu. Är så sjukt förkyld fortfarande men så fort jag blir frisk måste jag ta hand om mig själv och vara mer hälsosam. Kanske jag slipper bli så sjuk då dessutom.
Vad gör du med all kvarg? Behöver tips. Brukar själv blanda med bär och lite honung.
Kram Josefin

Sofi sa...

Hej!

Här äts det också mycket protein men tränas desto mindre;)
Vet du, förra veckan när jag såg dina snaskiga pannkakor med grädde o frukt blev jag så sugen på det, tyvärr hade jag ingen vispgrädde hemma men nu har jag det!:)
Imorgon blir det nyttiga ( kör med dinkelmjöl och hirsflingor ) pannkakor! Tänkte nog mosa i en banan i smeten med:)
Sjuk snygga tajts!

Kram på dig

FruNeroLindström sa...

Låter som ni haft en underbar helg.
Smarrigt. Här går det också åt en hel del ägg, kvarg och keso. Älskar Willys garant kvarg. Men får smita in på Lidl tror jag och testa även deras.

Riktigt snygga byxor.

Här äts det bara naturligt, förutom endaglig vitamin tablett, c-vitamin brus och omega 3.

Hoppas du får en härlig start på veckan. Kram Malin

Anonym sa...

Är proteiner verkligen det bästa precis efter träning? Jag har alltid fått höra att man precis efter intensiv träning framförallt måste fylla på med kolhydrater så att glukosnivåerna fylls på. Vilket förhindrar kroppen ifrån att bryta ner muskelmassa för att tillgodose kroppens behov av glukos.

Det optimala efter träning brukar vara ungefär 3 gånger så mycket kolhydrater som proteiner precis efter träning. Efterföljande mål kan man istället fokusera mer på att fylla på med extra mycket proteiner.

Två snickers efter intensiv träning fyller kroppens behov ganska väl. :P

Anonym sa...

Vilken träningsdiet du håller, själv så åkte jag 5 km på skidor i solen och bara njöt, sen blev det en kopp kaffe med en god macka ute på altanen i solen helt underbart med ledig dag då solen skiner.
Ha det gott i solen kramizzzzzar från Marie

anettan sa...

Du låter som en klok kvinna. Ha en fin kväll. Kram anette