torsdag 23 september 2010

Den där hockeyn

Hockeysäsongen är igång, det märks kan jag säga... Hockey hela tiden ju...
Jag som inte är sääärskilt intresserad av själva spelet lyssnar på allt annat som sägs väldigt noga ;)
Idag pratade dom om en spelar och uttryckte att han var av "egen produktion" (på Rikard-hockeyexpertens anmärkan ska det stå "egen produkt" och inte "egen produktion").
What!?

I mina öron låter det precis som han har "producerats" för att just bli hockeyspelare i det laget... Något som man planerat redan innan spelaren i från var född! Man har liksom skapat en spelare precis som man vill ha han ;)

Nämnde detta för Rikard som utbrister:
- Man SÄGER ju så FATTAR du VÄL?!

Nej, för det fattade inte jag ;)

6 kommentarer:

Din älskling sa...

Söt...dom sa inte "egen produktion" utan "egen produkt". Med de menas att spelaren har spelat i klubbens junior- och pojklag. Alltså fostrad
i klubben sen liten knatte.

Familjen Lindström sa...

Haha! Är inte det ännu värre? Produkt låter ju som det är em grej de har tagit fram... jag föredrar nog produktion i så fall... för jag kan ju också så mycket om hockey och sport generellt ;) hihi! Jag trodde ju "slaget om Skåne" var ett skådespel på gator och torg för att skildra när skåne tillhörde danmark, när det egentligen var en fotbollsmstch ;)

Kram på er!

Marica sa...

Detta visste tom jag.. dock det enda jag vet om sport typ ;)
Ses sen! Kram <3

Ulrik sa...

Jag kände (givetvis :) ) till detta, men håller med om att det är ett OTROLIGT korkat uttryck.
Ungefär som när man säger:
-BRA BOLL! till någon som just passat någon annan i t.ex. fotboll.
Vadå "bra boll"? Är bollen bra, eller är det passningen som är bra?

Vi sportnördar har en del att lära om språk :)

Emilias sa...

Haha Ulrik, du är för rolig :)
Jaa, kanske Peter kan lära även sportnörare rätt svenska ;)

Din älskling sa...

Marica - Emilia 1-0.
Kanske ska ta och notera allt som Emilia frågar under en hockeymatch och sedan vara gästbloggare...