tisdag 28 september 2010

Vad sjutton är det här???

Skola ända till 16 idag, pepp pepp!

Blev så irriterad när jag öppnade tidningen idag...
Det är nämligen så att en av högstadieskolorna i stan ska renoveras och elever ska under ett halvårs tid bussas till en annan skola (kan kalla den skola A).

På skola A går det många elever med invandrarbakgrund och området den ligger i är känt för att vara en "bus område". Till saken hör att skola A har stans fräschaste lokaler samt väldigt kompetent personal som är vana vid att jobba med elever från olika kulturer.

Jag tror personligen inte eleverna som ska bussas ut till skola A skulle ta någon som helst "skada" av detta, tvärtom!

Nu har kommunen i alla fall en drös arga föräldrar efter sig. Föräldrar som kräver att deras barn från den andra skolan ska få egen ingång, egen rastgård och äta själva i matsalen...
Vad sjutton är detta tänker jag??!
Varför denna rädsla för andra människor?
Barn i dessa åldrar, högstadieåldern, är påverksbara till tusen och vad signalerar inte detta till dom?

Mina tankar kopplas till valet och SD intåg i riksdagen.....

Var bara tvungen att få ur mig lite ;)
Nu måste jag snabba mig till skolan!

7 kommentarer:

Tess sa...

Håller med dig fullständigt!
Fruktansvärt vad folk signalerar till våra ungdomar! Pinsamt!
Kram

Therese sa...

Håller också med dig, ett utbyte och mix mellan kulturer är bara BRA! KRAM

Petra sa...

De är så påvekrbara i den åldern.

Tess sa...

Hej.
Nej vi vet inte säkert, men han har ju typ alla symtom plus att det visade socker i urinet. Vi ska till vc i morgon så får vi se.
kram

Marica sa...

Har inte läst tidningen... men jag förstår dej samtidigt som jag faktiskt förstår föräldrarna, inte att de ska ha egen ingång och det o att problmet är att det är just den skolan men jag förstår föräldrarnas frustration att de inte fick veta vad som väntade tidigare... men som sagt jag har inte läst just den artikeln som var idag! Nu ska jag soooooova :)
KRAMKRAMKRAM <3

Emilias sa...

Jag håller också med föräldrarna om det, att de kom alldeles för sent med det här!! Absolut! Men det andra är det big tummen ner för!!

Sov gott min fina vän <3 <3 <3

Charlotte sa...

Men gud vad sjukt! Jag gick där och jag är inte skadad ;) ..så illa iaf ;) Ne men helt seriöst? Egen ingång? Egen rastgård? Egen matsal? Vad signalerar detta till barnen egentligen? Jag blir riktigt irriterad nu! Att man ens kan med och begära det?! Och vad sjutton ska barnen som är "ordinarie" elever på skolan tänka då? "Ne men vi är inte lika mkt värda som dem..". Nej, tummen ner för de föräldrar som gått ut med det här!

Ibland blir man less alltså...

Annars så tror jag också att fred åt upp batteriet... Det är fortfarande borta och han håller sig undan när jag börjar leta efter det ;)

Kram