fredag 16 december 2011

Besök hemma hos oss



I onsdags kom min mormor och morfar på besök. På genomresa på väg till Göteborg. Vi lagade god mat och tände ljus. Efter maten dukade jag upp lite gottigheter, mormors knäck (världens bästa), skurna pepparkakor, marmelader, ädelost, skumtomtar och årets glögg från Blossa. Mysigt och mumsigt!

Hela dan igår gick åt jobb och det sista på vår uppsats. Snart snart helt klara! Åkte hemifrån vid åtta och ramlade hem vid tio på kvällen, heelt slut. Tur jag börjar sent på jobbet idag!
Ha en fin fredag kära vänner!

Psst, ni glömmer väl inte att delta i min Luciautlottning??!

10 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Tänk att man är så van att få något "hej" ifrån dig varje dag så man satt och funderade igår på om det hade hänt nåt. Hehe! Det är ju en vana att få höra "dagens" i från Skövde ju :)
Förstår att du måste ha varit rätt trött vid 22-tiden. Men tänk vad skönt, att ni förmodligen blir klara nu på förmiddagen.

Skönt med fredag! Idag har vi inget på agendan. Skulle behöva städa men tror att jag skjuter upp det till på söndag då M kan ta hand om Svante och jag får städa i fred.

Jag vet inte riktigt vad det är med mig just nu. Igår skulle mamma vara barnvakt åt S och jag hade en lång lista att uträtta.
Det blev inget alls. Jag orkade inte åka. Jag, Svante och Nenya gick och la oss istället. Och sov i tre timmar.
Får göra alla ärendena imorgon istället.
Det bara tog i mot, så in i bomben!
Du vet hur det kan vara vissa dagar.
Så det enda vi uträttade igår var ett besök hos vetrinären på morgonen med Nenya, sen sov vi en lååång middag. På kvällen gjorde jag falukorvsgryta och tittade på Böda camping.

Vad ska ni göra i helgen?

Ha en fin dag, och hälsa Marica! Kram kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Mysigt med mormor och morfar på besök och ni har det så fint hemma! Det ser så ombonat och härligt ut!
Agneta kram

Vardaxlyx sa...

Va fint du har det hemma =)
Kramkram

Maria - Villa Krutbruket sa...

God kväll!

Nu har vi landat i soffan efter en god middag. Det blev oxfilé ikväll faktiskt :) Den bara smälte i mun.
Nu blir det ostbågar och en film.

Idag kom brorsan o hans familj på lunch till oss. De var kvar till eftermiddagen så så mkt mer har vi inte gjort idag.
Imorgon bitti ska jag upp tidigt och köra mamma och pappa till tåget. De ska till Göteborg.
Sen ska vi vara på Marieberg när de öppnar för att uträtta ärendena som jag skulle ha gjort igår.
På söndag ska det städas här hemma. Och pyntas.

Vad har ni ätit för gott ikväll?

Gott med julbord. Kan tänka mig att ni gick in i palt-koma efter all god mat?!

Ha nu en fin kväll. Jag ska dyka i ostbåge skålen ;) hehe!!
Kramar

HOUSE of MANDY sa...

Tack detsamma. Ha en mysig kväll och en trevlig helg.

Kram Amanda

MIN LYCKA ♥ sa...

Äntligen helg! Är tröööttt...Igår julfest med alla barnen,himmel vilken liv med många trötta barn;)

På måndag väntar pepparkaksbak, MED 135 BARN!!!;=))) Hujedamig!!! Köpte 12 kg pepparkaksdeg idag, haha..

Snart är det DIN tur att jobba jobba jobba!! Skoj!! Tänk vilken lugn jul du får, kanske lite magpirr förstås.

Imorgon hoppas vi på lugnt väder så man kanske får upp slingan i flaggstången, på tiden, minst sagt!!
Bättre sent än aldrig...

Gonattkram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken mysig kväll ni hade och verkligen i julen tecken med allt det goda. Det var ett tag sen jag var här och kikade in så jag måste också gratulera till det nya JOBBET!!!! Så häftigt och roligt ;) ......och tapeten i sovrummet - jättesnygg!!!

Kram F

Vi i Villa Ville kulla sa...

Låter ju hur mysigt som helst!!!Då va dom nöjda kan jag tänka mej med så mycket gott!!!!
Kramar Lotta

Therese sa...

Hoppas att anledningen till tysnaden i bloggen är att du är ute på nått kul, gör sista piffet i sovrummet sedan ni tapetserat eller något annat, så du inte gått och blitt sjuk eller nått... Är van att du uppdaterar rätt ofta ju... KRAM

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Åh vad mysigt att de kikade förbi :)
Älskar såna besök :)
Kramis