torsdag 1 december 2011

Adventsfint hemma hos oss








Adventsfint hemma hos oss. Önskar jag kunde ha dessa saker framme jämt, fast, skulle väl tröttna då. Men jag trivs så himla bra i ett adventspyntat hem, alla ljus, blommor, Lisa Larssons fina luciatåg.. ja allt!

Funderar på att baka lite Skurna pepparkakor, mina absoluta favoritkakor. Men risken är ju att de blir uppätna innan ens adventshelgerna är slut... Ooops!

Har haft handledning av uppsatsen idag och det gick såå bra, glad glad glad!!

16 kommentarer:

Unknown sa...

Hej tjejen, va adventsfint du har gjort de:). Gillar verkligen den här tiden me, ljusen doften av hyacint, förväntningarna Ja allt:). Måste ju också få fram lisa Larssons luciatåg, är så fina. Ha en bra dag! Ska bli kul o ses på lördag. Kram Kram

Therese sa...

Åhh så adventsfint, särskilt avis är jag på lucia tåget. En verklig villhagrej!!! KRAM

Kia sa...

Tjusigt! Vi har också det luciatåget men inte framme i år, än i alla fall. : )
Granen ska kläs ikväll.

Kram Kia

spiderchick sa...

sv. ja då får du verkligen påminna! :-)

Fint ni hat det, mys :-)

Liza sa...

Visst är det mysigt med alla ljus o blommor!
Jättefint pyntat!
Åh det är så fint ditt Lucia-tåget!
Jag har en snarlik budget-variant!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Lovisa sa...

Hej Emilia! Va kul att hitta din blogg, och va fint du har det hos dig! Lisa Larssons luciatåg är verkligen jättfint :)

Hoppas du har det bra!
Kram Lovisa (Från kammarorkestern på musikskolan för jääättelänge sedan ^^)

Bella sa...

Åååh, så adventsfint du gjort hemma hos Er!!! Härligt att få lite julstämning så här 1:a advent :)

Så roligt och gott att handledningen av uppsatsen gick bra!

Kramar Bella

Pyttianna sa...

Tack och detsamma! Så himla fint luciatåg du har då. ;) Lite avis här!!! :)

Kram

Therese sa...

Ja jag ska köpa fler hyachinter i dag jag med, man får byta ut ett par ggr då man börjar så tidigt som ajg, å en amaryllis vill jag också lägga vantarna på... KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon, eller ska jag säga god förmiddag!

Idag var det en trött mamma och pojk. Hunden är ju alltid trött så henne nämner jag inte :) som gick och la sig igen efter kl 6 matningen. Vaknade 9:30 igen. Gött!!
Idag ska jag till Ann-Sofie, Stella och Ludwig på fika. En kompis till mig ska följa med med sina 3 tjejer. Många barn blir det :)
Stella och Anns stora tjej går på samma dagis.

Fredag idag! Gött! I helgen blir det pepparkaksbak här hemma. Men vi fuskar lite, köpt färdig deg.
Vad har ni för planer i helgen?

Det vore jätte mysigt om du kom innan jul på besök. Men jag förstår om tiden inte räcker till. Jag vet hur det är.
Som sagt veckorna springer iväg och det är snart jul.
Inge roligt heller och planera och så visar det sig att det är 3 m snö den dagen du ska åka bil från Skövde.
Du får mer än gärna komma när du känner att du har tid. Så får vi ta en större bloggträff i vår. Det vore så roligt!

Nu ska jag hoppa ur morgonrocken och borsta gaddarna. Ska lura med mamma på en promenad har jag tänkt..

Ha en fin dag! Kramar i massor

Gaymasen sa...

Nej vad läskigt? Hoppas det gick bra med "tanta" på gymmet.. Scary!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Åh vad fint du har gjort det E! :)
Jättemysigt! :D
Kramis

Himlavit sa...

Men så mysigt ni har =) Och vilka härliga sockor farmor stickat. Kanske borde visa min mormor och hoppas att det dimper ner ett par i min postlåda med ;)

Trevlig helg
KRAM Tessan

Anonym sa...

Vad fiiint! I år kan jag nog få se det i verkligheten. Det ska bli kul. Jag gillar verkligen luciatåget. Kram! MM

Anonym sa...

Vilka fina bilder, verkligen mysigt!
OCh va roligt att det gått så bra med uppsatsen. Grattis! Snart är det klart. JAg fortsätter hålla tummarna för dig med hemtentan :-)

Kram,
Yllet

Jannie sa...

Åååå så fint du har gjort!
Supermysigt verkligen!KRAM