fredag 9 december 2011

När mörkret smyger sig på

Häromdagen var min vän Maria här och drack te och åt lussebullar. Det hade börjat mörkna och jag tände lite ljus här hemma. Jag tycker det är ganska mysigt när mörkret börjar smyga sig på och man går runt och tänder både lampor och ljus här hemma. Myskänslor!

Ska iväg och hämta vår tapet till sovrummet och sen förbereda för helgens tapetsering... Får nog bli lite julmusik i stöket tror jag!
Snart helg fina ni! Hoppas ni får en underbar fredag :)

Ni missar väl inte att delta i min utlottning, klicka här för att komma dit!

6 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Visst är det mysigt med lite mörker. Speciellt när det börjar skymma och man får tända lite ljus.

Tror inte att vi ska titta på Idol. Tycker inte riktigt att årets är så bra.
Men är det inget annat att se så blir det kanske att vi kikar på det.
Tittar du på Gossip girl?
Det har tajmat med matningen på natten att den serien går. Och jag är helt fast. Tycker det är jätte bra. Är sugen på att köpa boxen och se allt från början.

Idag ska vi åka till Willys och handla. Sen ikväll ska vi göra hemmagjord pizza.

På söndag ska vi till grannarna på deras årliga lucia--fika. Jättemysigt! De har gjort det till en tradition varje lucia.
Annars har vi inga planer för helgen. Blir nog lugnt eftersom jag känner mig lite seg fortfarande.

Ska bli så roligt att se det färdiga resultatet i ert sovrum. Kul att se den tapeten i ett annat rum. Nyfiken!
Bra val! ;)

Kraaaam!

Therese sa...

Jaj ag älskar att tända ljus, vaje kväll tänder jag minst en si så där 15 stycken, så det går åt en del kosing på ljuskontot denan tiden, men det är det lätt värt då det är så mysigt!!! Och grisen är funnen :-D KRAM

HOUSE of MANDY sa...

Det är så mysigt den här årstiden när man kan mysa till det med massa ljus. Det gjorde du rätt i ; ) hihi.

Ha en trevlig helg.
Kram Amanda

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Instämmer, att tända ljus är underbart! :)

Lycka till med tapetseringen! Hoppas vi får se resultatet sen. :)

Kram Johanna

Therese sa...

Ha ha ja se där, smaken är som baken, jag tycker det är HEMSKT, och FULT och... ja du fattar galoppen ;-P Men det kanske beror på att jag själv hatar att ha frissigt hår, eller ens elektriskt/statiskt som det blir på vintern... *ler*
Grym är hon iaf på att sjunga å det räcker för mig :-D Hoppas du njuter av mysiga ljus nu, ska snart blåsa ut mina och sova jag... KRAM!

Anonym sa...

Spännande med tapetsering! Jag ser verkligen fram emot att se det färdiga resutlatet. Ert sovrum kommer att bli så fint!!! Jag gillar verkligen er fina sänggavel som ni gjort.

Angående vårt kök så blir det några veckors leveranstid då det specialbyggs för oss. Vi hoppas på leverans i slutet av februari. Så nu blir det nog sista veckan vi bor i huset innan vi flyttar ut till mamsen.

Ljus är härligt året om, men extra mycket när mörkret faller på. Det sprider verkligen en värme till omgivningen...och den där känslan av lite flackande ljus och doften är underbar.

Du är flitig med träningen och det är verkligen motivationshöjande och se att det händer något med kroppen. Ska kika in på din Spotifylista då jag behöver lite ny musik att träna till.
Jag tränade faktiskt ute på min tjänsteresa i torsdags morse 06:00 på morgonen. VAr så nöjd med mig själv att jag tvingade mig upp ur sängen trots allt för få timmars sömn. Tror kroppen trots allt inte gillade ansträngningen då munsår och snuva kom lagom till kvällen.

Jag hoppas att arbetet med tapetseringen går bra och att ni får en underbar helg!
Vi ska på julpyssel på dagis idag och baka pepparkakor och pyssla.

Stora varma kramar,
Yllet