onsdag 14 december 2011

Att känna sig nöjd med sig själv



För lite mer än ett år sen satte jag upp ett mål, jag skulle träna fyra gånger i veckan fram till jul. Två styrkepass och två konditionspass. Det höll inte bara enda fram till jul, det håller fortfarande. Sedan dess har jag, med några få undantag, fått in mina fyra pass.

Jag började löpträna tidigt i våras och hade ni frågat mig då om jag fortfarande skulle springa regelbundet i december har jag nog bara skrattat... Kylan hindrar mig inte alls, tvärtom! Är nästan skönare att springa nu än när det är varmt på sommaren.

På vänstra bilden ser ni en nöjd tjej som igår lyfte 37 kg i bänkpress. Har egentligen inga stora mål med att lyfta tungt men det är roligt någon gång ibland.

Jag är så nöjd med mig själv över att ha förändrat min livsstil till stor del, med både träning och kost. Det har gått väldigt smärtfritt och ganska sakta, men det passar mig!
Att känna sig nöjd med sig själv borde alla känna, oavsett vad det handlar om, det är härligt!

6 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Åhh va roligt att höra att det är fler träningsgalna som jag hihi! Det är viktigt att ha mål och att se till att man mår bra. Jag har ett stilla sittande jobb och behöver komma ute. bara en promenix på 5 km räcker men att man rör på sig iallafall.
Kramkram och fortsätta i samma spår =)

Gaymasen sa...

Det är duktigt! En annan har ju sagt upp sitt träningskort. Fy fabian vad skönt. ;-)

Och jaaa det är snart över i skolan men tråkigt ändå. Haha.

Gillar du pepparkaksdeg då kommer du älska dumle pepparkaka! :-D

Jannie sa...

Underbart att höra!
du är ju så fantastiskt duktig så klart du ska vara nöjd!Mer än så!

Tack gulle-du!Jag ska vara hemma till mitten av januari början av februari.Victor ska in på ett nytt dagis,,,förlåt förskola.Så de är inte helt 100 på när det är färdigbyggt o fixat.
Hade iofs gärna vart hemma typ 5 år till.ha ha ha
KRAMAR

Kia sa...

You go girl!!
Så jäkla bra och att du även fortsätter men det är ju just att få in det som en rutin sen flyter det bara på.
Jag ska försöka få in styrkepass efter årsskiftet ev börja boxas igen. Så himla kul!

Ha en toppen helg.
Kram Kia

Therese sa...

Vilket härligt och peppande inlägg, du är en förebild!!! KRAM

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Jag tycker att du är jätteduktig!! :D

Så det så :)

Kramis