fredag 30 december 2011

Mitt 2011

2011 börjar lida mot sitt slut. Det är så roligt och så värdefullt att ha en blogg att se tillbaka i och att minnas i. Håll i er, här kommer en sammanfattning av mitt 2011:
Januari: Jag åkte spark hemma hos mormor, hade syskonen på mysigt besök och sparkade igång min näst sista termin på lärarutbildningen. 
Februari: Var jag uppe på vinden och rotade fram fynd ur låder som är sparade från min mamma. Jag och fina vännen Maria var på delfinal i Melodifestivalen i Linköping.
Mars: Jag och Rikard tillbringade en helg på underbara Tylösand, spa, god mat och havspromenader. 
April: Värmen kom. Vi blev bilägare, sambon fyllde 26 år, firade påsk hos svärföräldrarna och jag firade valborg med bästa Jenny i Göteborg. 
Maj: Jag var på en mycket trevlig bloggträff i Hjo, jag klarade mitt stora mål, att springa vårruset. Jag pluggade en himla massa naturvetenskap och hade exkursioner med skolan. Jag fyllde 23 år och tillbringade en helg i Stockholm med goa tjejer.
Juni: Vi tillbringade midsommarveckan på underbar Cypern. Avslutade min näst sista termin på högskolan med godkänt i alla kurser. Börjar mitt sista sommarvik i hemvården.
Juli: Vi tillbringade lata och härliga dagar hos mormor och morfar, hade grillkvällar med vänner och syskonen här på besök. Slutet av månaden och början av nästa tillbringades på World Scout Jamboree i Rinkaby, Skåne.
Augusti: Word Scout Jamboree var sommarens stora upplevelse. Jag träffade kungen och sov i tält i två veckor. Det plockades svamp och laddades för utbildningens sista termin.
September: Jag hade mysig dagar tillsammans med syskonen i ett sensommarvarmt Skåne. Gjorde några loppisturer och sa ett sista farväl till min kära gammelmorfar som gick bort.
Oktober: Vi började renovera sovrummet. Först ut var vår egensnickrade sänggavel. Jag hade fullt upp med examensarbete och praktik.

November: Jag hade goa klassisar här på afternoon tea. Svärföräldrarna hämtar sin söta lilla valp, Charlie. Jag börjar allvarligt söka jobb och går på några intervjuer. Har höstlov tillsammans med mina fina syskon och vi firar första advent hos vänner i Göteborg.
December: Adventspyntar i vårt hem, vi renoverar klart sovrummet och målar taket i badrummet. Vi skriver klart vårt examensarbete, har vår sista föreläsning och jag får jobb!

Det nya året firas in med vänner hemma hos oss. Ett nytt år och ett stort kliv ut i livet för mig. Tänk, jag har en utbildning och jag ska börja jobba, vilken känsla!

9 kommentarer:

Jannie sa...

Underbar sammafattning!
Fina fina du!
O jag är ff lika sotis på eran Cypern resa...Hade gjort vad som helst för att få lite sol o värme!

stor kram
o gott slut o gott nytt om vi inte hörs innan

Jannie sa...

Underbar sammafattning!
Fina fina du!
O jag är ff lika sotis på eran Cypern resa...Hade gjort vad som helst för att få lite sol o värme!

stor kram
o gott slut o gott nytt om vi inte hörs innan

Anonym sa...

vilket fint sammanfattat år =) Klas

Therese sa...

Vilken fin krönika du sammanställt, jag ska med ta å göra det, men får bli nsäta år, nu har jag massor att stå i... KRAM vackra isprinsessan och ett GOTT NYTT ÅR till dig <3

Therese sa...

Vilken fin krönika du sammanställt, jag ska med ta å göra det, men får bli nsäta år, nu har jag massor att stå i... KRAM vackra isprinsessan och ett GOTT NYTT ÅR till dig <3

Sara, mamma till Charlie sa...

Vilken bra sammanfattning av 2011! Håller på med min årskrönika också, är lika roligt varje år :D

Gott nytt år på dig vännen! Kram!

Liza sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på!

Ha en fin kväll!
Gott Nytt År!!!

Kram Liza

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Fotot på er på Cypern är så himla fint, man blir så glad av att se det :)

Gott nytt år igen!

Kramis C

Anonym sa...

Hejsan,
så härligt att ni hann klart att renovera i december. Hoppas ni blev nöjda! :> Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela