lördag 10 december 2011

Mina favoritjulkakor



Igår bakade jag äntligen mina absoluta favoritjulkakor, skurna pepparkakor. Mmm så gott det är. Kakdegen gjordes i förrgår då den skulle vila i kylen över natten. Av någon konstig anledning var det inte kvar lika mycket kakdeg i kylen igår som när jag la in den... Myyyysko!


Lite sådär lagom sega i mitten ska de vara tycker jag. Då är dom som allra godast!

Nu återstår att se hur länge det finns kakor kvar i den här burken... Förmodligen inte enda fram till jul i alla fall!

Idag har det målats, spaklats och slipats. Imorgon, kära vänner, imorgon ska tapeten i sovrummet äntligen upp. Kan knappt bärga mig över att se resultatet!

Vad roligt att så många vill vara med i min utlottning!! 
Klicka här så kommer ni dit, på luciadagen drar jag en vinnare och då kommer även en ny utlottning!

8 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallåj!

Hur går det med tapetseringen? Jisses så nyfiken jag är. Tror att det kommer bli väldigt fint med er snygga sänggavel mot den tapeten. Tummen upp!

Kakorna ser SKIT goda ut!
Jag gjorde en mjuk pepparkaka igår. Det är min favorit så här vid jul.

Jag behöver inte fråga vad ni gjort idag! :) Spaklat, slipat.. Puh, tycker faktiskt att ni är väldigt duktiga. Ni är inte så där lata som jag och Micke var och lejde bort skiten ;)

Jag, mamma och Svante tog en sväng till Marieberg galleria förrut. Shoppade lite och tog en fika. Satt där och kikade på alla tokiga människor som är sönderstressade.

Ikväll blir det "go-mat" och "Så mycket bättre".
Tar ni det lugnt ikväll eller ska ni fortsätta greja i sovrummet?

Stor kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det blir potatis och rotfrukter i ugn, varsin köttbit och bea.sås.
Vad ska ni äta?

Man blir bra mör av att greja så där. Samtidigt som det ger en kick. Så skönt när man sitter där sen och allt är färdigt :)

Vi fick besök igår. En kompis och hans nya tjej. Vi satt och pratade i nästan 5 timmar och fikade. Jätte mysigt!
De åkte hem vid 23-tiden. Då skulle Svante matas. Så sent var det länge sen jag var uppe. Det konstiga är att jag är super pigg idag.

Pepparkaksmuffins lät inte dumt. Med frosting. Oj så gött!
Micke tycker inte om frostingen så därför har jag aldrig gjort det.
Hm, han kanske kan skrapa bort det ;)

Imorgon ska vi över till grannarna på Lucia fika. Kan tänka mig att det är mycket gott som bjuds på då.
Ann-Sofie är nämligen en fena på att baka.

Så mycket bättre sänds ju imorgon på dan. Om du vill gå ut ikväll.

Hur du än gör, så önskar jag dig en fin kväll! Kramen!

Vikeskärs hem och ting sa...

Vad duktig du är på att baka. Själv har jag ingen motivation till det :( Kanske att jag gör det imorgon.
Du får gärna skicka några annars hihi.
Kraam

Vardaxlyx sa...

Va fina kakorna blev =) Mumma!
Kramkram

Pyttianna sa...

Åh, så mumsigt!! ;)
Hembakat har en tendens att försvinna väldigt fort även här. :)
Ja men visst. Härligt att få komma ut mitt under prunkande våren! ;)

Kram kram

Kia sa...

Tack. Lite som ska fixas där bara. Det slitna furugolvet ska bytas ut, är hemskt! Fönstrena skulle jag vilja ha vita och vita foder runt. Sen om man fick önska lite större också. ; )

Duktig du är och baka.
Ha en skön helg.
Kram Kia

Therese sa...

Oj oj så spännande att se hur det blir med tapeten på plats!!! Å här fortsätter bakandet i dag, för oj så fort kakorna försvinenr ur burkarna ;-P KRAM

Nazima sa...

Mums, vad det såg gott ut med skurna pepparkakor, har aldrig testat det så det kanske är dags?! :-)
Jag blev även väldigt sugemn på att fylla min ikeakakburk med småkakor, får nog bli så idag! Tack för inspirationen!
KRAM