tisdag 6 december 2011

Motivation till träning

Jag hade planerat för en löprunda igår. Men kylan har slagit till och det var glashalt ute redan vid fyra igår eftermiddag, så det fick bli några kilometers intervaller på löpbandet istället... 

Jag försöker hela tiden hitta nya saker som motiverar mig till att träna. Det kan vara något nytt klädesplagg, snygga reflexer att ha när jag springer på kvällarna, nya mål med vikter, fler träningspass per vecka eller kanske någon smarrig kvällsmat när träningen är klar. 
Den största motivationen är den som händer med min kropp... Av träning mår jag bra, blir piggare, gladare och sover bättre. En och annan muskel börjar synas på min kropp. DET är härligt!

I helgen gjorde jag en ny Spotify-listan att ha i lurarna under löpturen, det är minst sagt motiverande. Här är min lista, kanske kan motivera någon annan också!  
Springa springa springa

Pssst, det har snöat!! Hur härligt är inte det!?!?

5 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej!

Jag tycker du är så duktig med din träning. Jag hade lessnat för länge sen, tycker det är såå tråkigt. Men det är ju därför man också har lite mage ;)

Jag har legat i feber sen i söndags kväll.
Vi var hos svärmor och min faster i söndags och hälsade på. Kände mig precis som vanligt.
Sen när vi kom hem började jag frysa och tog febern. 38,5 hade jag.
Igår sov jag hela dagen. Micke fick va hemma från jobbet och ta hand om Svante.
Idag har jag ingen feber än så länge.
Tråkigt!

Vad har du för dig?
Kram!

Gaymasen sa...

Heja heja hurtbulle! Bra att unna sig sådana "småsaker", det som gör träningen roligare. Du har hittat ditt sätt att motivera dig. Hört något om tanta som föll ihop?

Och ögonen är bättre idag. Lite irriterat fortfarande, men bättre. Så det är skönt :-)

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Vilken träningspepp! Jag håller med dig, den absolut största anledningen och motivationshöjaren är vad träningen ger. Välbefinnande, avslappnande samtidigt som det ger mer energi på längre sikt.

Åh tack för kommentaren om kudden. Det är så roligt, jag kan liksom inte hejda mig. :) Jag tycker absolut du testa! Jag köper de flesta tygerna i second hand butiker. Bra för plånboken och miljön, dessutom är det lätt att hitta mindre tygbitar. Ofta behöver man inte så mycket till lappteknik. Kolla Gengåvan vettja!

Kram Johanna

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Jag hoppas också att jag ser dig på gymmet snart :)

Jag kanske borde prova på att lyssna på musik också - det ser så härligt ut med alla som går på banden och crosstrainer och lyssnar på sin musik :)

Kramis

Jannie sa...

du är ju galet duktig kvinna!
O snygg som satan med för den delen.Det är pga av sådana som dig,jag INTE går till gymmet...ha ha ha PUSS