tisdag 13 december 2011

En liten veranda i juletid

Bjuder på lite stämningsfulla bilder som tisdagsinspiration såhär på luciadagen. Jag har turen att jobba på förskola och får se deras härliga luciatåg, men det blir inte förens imorgon det...
 För två år sedan tog jag de här stämningsfulla bilderna hos mina syskons mamma Cissi. Hennes veranda är världens mysigaste och för två år sedan hade hon julpyntat såhär...
 Ursäkta för lite suddiga bilder, tror de är fotade med min dåvarande mobilkamera... 
Hyacinter i knopp, amaryllis i blom, andra blommor i vitt och kristallkronan i taket. Och snön utanför såklart! Såå mysigt!

Undrar hur hon pyntat i år?! Det återstår att se när jag åker ner till henne och syskonen på annandagen!

I eftermiddag blir det en lucia-utlottning. Såklart dras vinnaren av utlottningen av julsaker från SIA med!

5 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Mysig bild! Såå stämningsfull!
Massa varma lussekramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Här har vi haft en liten sovmorgon. Lille S sov till kl 09.

Vilken härlig veranda!
Glasverandor är väl fint, tänk om man hade haft obegränsat med pengar när man byggde. Då hade jag velat ha en glasveranda, ett stort gammeldags skafferi och en kronspis.

Vi har varit på jobbet en gång sen S föddes. Så detta blir andra gången.
Gott med lite julfrukost! Och kul att få träffa alla.

Det händer någon gång att de jobbar vidare på kvällen, Micke och hans kollegor. För att bli klara.

Ja, vi har hunnit med väldigt mkt på våra 4 år. En del tycker säkert att vi har gått lite fort fram men vi hade ju känt varann i 10 år innan vi blev i lag. Så den biten behövdes aldrig :)

Vi ska köpa julklappar till brorsans Wilma, Mickes systers tjejer. Jag funderar på att köpa någon möbel till Wilmas rum. Blir en tur till Ikea. Charlie-Lo och Amalia vet jag inte riktigt.
Mamma Jennie sa att Amalia leker mkt med dockhus just nu och att C-Lo har ätit upp sina kritor. Hehe!
Kan va något att gå på kanske..

Kommer du se något lucia tåg idag?
Jag har sett ett här på tv precis.
Så jag är nöjd :)

Vad gör du idag?

Kramar!

Therese sa...

Åhh så mysig veranda!!! Vi ska bygga altan nästa år och då vill jag få till lite verandakänsla där även om vi valt att satsa på moderna skjutfönster... *drömmer* En kristallkrona vore nått.... Ha en fortsatt fin Lucia <3 KRAM!

Jannie sa...

Verkligen supermysigt!
O så snö också...VILL HA!!
du vännen?Det är alltid lika roligt att titta in här.Man blir så himla glad!stor kram

Gaymasen sa...

Myspys. :-D

Och gillar du Dumle och pepparkakseg kommer du ÄLSKA Dumle Gingerbread.

Hjortronglöggen var god. Ska prova blåbär-/hallonglöggen också, många skriver att den är ännu godare. :-D