fredag 30 december 2011

Skridskodag



Sedan en vecka tillbaka har vi planerat skridskoåkning idag. Och till vår stora glädje blev det strålande väder, skönt med tanke på några dagar regnade. Tyvärr blev vårt åksällskap sjuka så vi fick åka själva. 
Trots att min kära sambo har spelat hockey i typ 15 år har vi aldrig åkt tillsammans, så det var på tiden. 



Blev en jättehärlig eftermiddag. Jag ramlade bara en gång och Rikard lärde mig några hockeymoves, hihi. Lite fika hade vi såklart med oss, kaffe och kanelgifflar. Smakade väldigt bra efter lite åkande i det sköna vädret!

Nu har jag precis gjort klar nyårsdukningen, känner mig nöjd!
Hur firar DU in det nya året?

5 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Det är riktigt kul att åka skridskor mycket för att man får vara ute lite och får gofika efteråt ;) Nu var det några år sen sist (när barnen var små närmare bestämt) det blir mest skidåkning som uteäventyr för min del numera. Kul att du fick lära dig lite "hockeymoves" också.

Kram F

Ps Kul med årskrönikan Ds

Snäckskalsdalen. sa...

Skridskoprinsessa med hockeymoves! Snyggt!
Gott Nytt År!
Det blir middag för oss i lugn och ro.
Agneta kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

GOTT NYTT ÅR FINA DU!!!

Vilken mysig dag ni verkar haft.
Vi hoppas på lite snö i morgon.
Jag som inte gillar snö längtar till och med efter lite vitt på backen.

Nu blir det den sista frukosten för det här året ;)

Gott nytt (blogg)år!!!!

Bamse kram!

Jannie sa...

Åååå vad härligt det där såg ut!
vill oxå ha sol o kyla!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog sa...

Åh det är så mysigt med skrillor! Vad kostar det att åka? Jag skulle vilja dra med min sambo någon dag, vi har pratat om det i 3 vintrar nu men inte åkt ihop än ;)
Kramis