måndag 19 december 2011

Förberedelser inför julen



Surdeg och lite julklappsmarmelad. 
Har, som förra året, fått äran att baka bröd till årets julbord. Satte en surdeg härom dagen som just nu gottar sig i sin glasburk. Den är redo för bakning idag men tror inte jag hinner det, får kanske bli imorgon istället. Vörtbröd och bröd med kummin i är det tänkt att det ska bli i alla fall! Mumms!

Som den student jag trots allt fortfarande är (inte länge till!!!!) tryter pengarna såhär i juletid. Som tur är tycker jag om att greja i köket, bland annat har jag gjort den här marmeladen med morot, lime och ingefära. Såå god! Blev massa över så nu har vi att smaska på minsann!
Perfekt när man kan göra sina egna julklappar ju, är både roligt och oftast väldigt uppsakttat!

4 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Har helgen varit bra?

Gott med marmelad, och speciellt hemmagjord. Tyvärr är det nåt vi äter alldeles för sällan här hemma.

Kram!

Vardaxlyx sa...

Hej hej! Ser väldigt trevligt ut =)
Kramkram denna måndag!

Madeleine Berglund sa...

Hej! :)

Jag kan åka till Maria nästan vilken helg som helst. Förrutom i slutet av januari för då ska vi på konferens.

Men vi kan ju kolla med Maria vad som passar henne bäst kanske? hihi.

GRATTIS till nya jobbet. Berätta! :)

Jag har också tillverkat egna julklappar men dom kan jag tyvärr inte visa på bloggen än eftersom både mamma och mormor läser min blogg, haha. =D

STOR kram
madde

Kia sa...

Morotsmarmelad var något nytt. Surdeg ska jag prova nån gång. Verkar kul.
Ja det ser ut att vara lite slask men jag håller mig inne.
Kram Kia