onsdag 13 juni 2012

ännu mer jordgubbar

Vi fortsätter med jordgubbsfrosseriet. 
Höftade ihop en smet med protein-bananpannkakor till kvällsmat idag. Till det grädde och jordgubbssås.
Åh så gott det blev!

Mosade 2 bananer och blandade med 4 ägg. En skvätt krusakli och dubbelt så mycket dinkelmjöl. Lika mycket proteinpulver som dinkel. En nypa salt och mjölk tills smeten har lagom konsistens (det behövdes inte så mycket). Stek i smör.
Mixa en näve färska jordgubbar till en sås och servera allt med vispad grädde.

KRAM

3 kommentarer:

Sofi sa...

Nämen så mycket gott du bjuder på idag, pannkaksreceptet snor jag!;)

Kram på dig

Pyttianna sa...

ååå. sågott det ser ut! :)
Jordgubbar är ju bara för gott alltså! Vågar inte äta för mycket när jag ammar dock.

haha... jag skickar hem honom till er i morgon då! ;)

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godkväll!

Jag sitter precis och diskuterar med min sambo om lördagen. Han undrade lite :) Vad vi ska äta och så vidare.

Nej du, här har vi ingen fotboll på. Tack och lov. Micke kikar på någon film och jag sitter här vid datorn.

Snart ses vi! Jag glömde fråga: när går tåget hem?

Kram!