torsdag 21 juni 2012

zink och grönt på balkongen


Slutade tidigt idag och åkte direkt till Blomsterlandet. Lite blommor behövdes bytas ut på balkongen.

Det blev en blandning av zink och grönt. Tillsammans med blått och vitt.
Härliga, naturliga färger. 
Min fina rutiga pläd ligger hängd över stolsryggen. Redo att plockas fram och svepa om sig när kylan kommer om kvällarna.


Timjan. 
Oj så gott det luktar. Och oj så gott det är. Ikväll blir det ugnsbakad färskpotatis med vitlök och färsk timjan. Jag längtar redan! 


En liten klick av rosa blev det med. Några pelargoner letade sig in nämligen. Pelargoner, det är sommar det.

Jag vill önska Er fina en riktigt härlig midsommar! 
En midsommar med mycket sol, värme, skratt och goa gubbar ;) 

KRAM
Emilia

3 kommentarer:

Sofi sa...

Så fint på din balkong!
Håller med om att pelargoner är sommar:)

Det var mest kläder som var på rean igår, efter lite velande fram och tillbaka kom jag fram till att jag inte behövde en Odd Molly tunika just nu;)

Det blev en liten söt kruka med en hjärtan på tråd i istället:)

Imorgon är det Midsommar, hur firar ni?

Kram på dig

Sofi sa...

Go kväll!

Nu är det läggdags för mig, kikar bara in en snabbis till dig:)
Kommer ju ihåg nu att du pratade om att ni skulle ha picknick:)
Vi ska fira med dans kring midsommarstången, lotter, chokladhjul och grillning med vänner! På Midsommardagen åker vi och träffar släkten, kollar på karnevalståg och umgås!

Sov gott!

Kram kram

Jannie sa...

Superfint!som alltid!
Glad midsommar finaste Emilia!
Hoppas ni får en fantastisk dag!KRAM