tisdag 19 juni 2012

photo a day - close up

Photo a day - Close up.

Prästkragar. Min mammas favoritblomma. Så som jag minns det i alla fall.
Vi var ute och åkte i söndags när jag plötsligt såg ett helt fång av prästkragar i ett dike. Stanna! Jag var bara tvungen att plocka lite.

Nu står de i min nya vas som jag shoppade på Smultrongården.
Fint fint! 

Här kan ni se mina andra bidrag: 1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood. 11. Where you sleep, 12. Close up, 13. In your bag, 14. Something you´re reading, 15, Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.

---
Hemma efter en härlig midsommarfest på jobbet. Vi klädde stången och dansade. Det som hör till på midsommar.
Trött fröken hamnade i soffan. Blir en tidig kväll!

KRAM

3 kommentarer:

Pyttianna sa...

Mysigt med midsommarfirande. De hade klätt stången på Fs förskola idag också, så fin så! :)

Det är himla fint att man har sina minnen och att din mamma på så sätt finns med. Prästkragar är superfina!

Kram kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Prästkragar är så fint.
Just det, du köpte en vas ju. En kompis undrade vad ni hade handlat och jag kom ihåg vad alla handla utom du. Jag minns bara din roliga prioritering ;)

Till lunch på fredag blir det sill. Lite jordgubbscheesecake ska också få rum. Och på kvällen blir det grillat.
Vad ska ni äta?

Imorgon kommer Moa. Som jag längtar.

Vi har haft sol idag med men det har även varit nästintill storm och jätte kallt. Man kanske inte kan få allt. Får vara glad att solen tittat fram.

Imorgon hoppas jag att jag vaknar på bättre humör. Det har inte varit på topp idag :) Men så kan det va. Ibland ;)

Nu väntar sängen. Kramis

Snäckskalsdalen. sa...

Prästkragar är midsommar, så mycket midsommar! Underbart alltså!
Agneta kram