tisdag 19 juni 2012

bloggträff del III


Hemma hos Maria bjöds vi på mat. Jättegod och fräsch kycklingsallad med massa goda tillbehör. Precis vad våra magar behövde efter förmiddagen på Smultrongården.



Självklart skulle maten fotas innan vi kunde hugga in. Sofi har kameran i högsta hugg.


Vi festade till det med rosévin. Det smakade utsökt till salladen.


Men det bästa av allt. Efterrätten. Jordgubbar med vispad grädde. Jag kan äta hur mycket som helst.

Vi satt länge vid bordet och pratade om allt mellan himmel och jord. Mycket inrednings prat blev det såklart. Vi är ju lika tokiga i inredning allihopa! 

Oj, har så mycket bilder från bloggträffen. Så det kommer komma en del IIII med, hihi! 

Ikväll har vi midsommarfest på jobbet. Vi firar midsommar på traditionellt sätt med dans runt midsommarstången och fika tillsammans med barn och föräldrar. Mysigt! 
Håll tummarna för solsken!

KRAM
Emilia

4 kommentarer:

Sofia - ett bättre du sa...

Ser ut att ha varit en fantastiskt trevlig bloggträff! Och god mat :)

Unknown sa...

OO, så gott med jordgubbar, det kan man aldrig äta för mycket av.

Jag förstår att du arbetar på en förskola och det gör jag med. Min förskola har inriktning Utomhuspedagogik. Har din förskola någon inriktning eller vad tycker du är roligast med jobbet? Jag brinner för småbarn och matematik. Kram

Pyttianna sa...

Gud så härligt ni verkar haft. Jag packar ner mig själv i din väska till nästa bloggträff tror jag bestämt. ;) hihi...

Kram!

Ekenäsliv sa...

Åh så gott!! blir jättehungrig nu, får nog ta en kvällsmacka efter allt målande:))
Och rosé, det hör ju bara sommaren till!!
Kram Anna