söndag 10 juni 2012

ordning i vardagsrummet igen


Äntligen har vi fått lite ordning igen efter tapetseringen. I vårt vardagsrum. Så här såg det ut efter storstädningen i fredags. 
Det finns lite kvar vi vill göra här. Bordet och stolarna ska förmodligen lämnas in på lackering. Vitt ska det bli....


...även den grå-randiga tapeten ska bytas ut. Helgen efter midsommar börjar vi riva. Ja, tänk. Även den väggen ska bli vit.

Har plockat in härliga lupiner. Det är ju bara att gå ut och hämta. Det är bland det bästa med den här årstiden. Alla blommor.


EM-bibeln och datorn ligger redo på bordet och i soffan. Den första för sambon. Den andra för mig.


Vår filt och kuddkorg är en favorit. En riktigt liten gömma av mys.

Nu laddar vi för en ny vecka vänner! Hoppas ni haft en fin helg!
Imorgon kommer en rapport om Sockerutmaningen II.

KRAM
Emilia

6 kommentarer:

Sofi sa...

Hej vännen!

Så fint ni har! Faktiskt rätt likt som vi hade i vår lägenhet, vi har nog ganska lika smak du och jag;)

Vet du, idag har jag sprungit 1,5 mil:) När jag sprang så tänkte jag på sockerutmaningen, att det vore väldigt onödigt att stoppa i sig en massa sötsaker nu när det går så bra med löpningen.
Så jag antar utmaningen och fortsätter vara sockerfri Juni ut!:)
Hoppas helgen med syskonen varit jättemysig!
EM bibeln har vi med, såklart!:)

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Tack så mycket. Ja, nu är vi hemma. Efter några intensiva men väldigt roliga dagar hos familjen R.
Vi var 2 hundar, 3 barn och 5 vuxna som bodde under samma tak :)
Kul att åka bort men nu är det skönt att vara hemma. Jag har ju fullt upp i veckan serrö, jag väntar ju gäster på lördag ;)

Vad kul att Josefin blir med. Så kul! Tar ni tåg eller?
Vi får ju rum i en bil iaf ut till Smultrongården.

Vilka fina bilder du har tagit.

Tråkigt att ha sina syskon så långt bort. Jag förstår att det gör ont i hjärtat när de blir ledsna.
Ska du åka ner snart till dom?

Hur ser din vecka ut fram till lördag?

Hur hade du det i Gbg?

Nu ska jag kika lite på tv innan det blir sängen. Jag blir alltid lika trött av att resa. Förstår inte varför. Men det blir tidigt i säng iaf ikväll.

Stor stor kram!

Jennys gömma sa...

Vad härligt ditt frukostbord såg ut! :) Möblerna blir säkert fina i vitt. Visst är det sååå kul att ändra o dona! Ha en skön kväll, kram Jenny

Vardaxlyx sa...

Fint du har gjort =)
Kramkram denna måndag!
<3

Jannie sa...

Ni har det ju så fantastiskt fint!
Du är verkligen ett ess på det där med att inreda o få rätta mysfaktorn!Love it!

o TACK gulle du för tipset!MÅSTE in o kika med en gång!!
KRAMAR

Pyttianna sa...

Så fint ni har.
Och visst är det toppen med vita väggar så kan man ändra färger på inredning osv istället. :)

Kram kram!