söndag 24 juni 2012

trött på dendära sockerutmaningen


Ja, jag är väldigt trött på dendära sockerutmaningen just nu.
Helgen har erbjudit så mycket gott. Titta bara den här rulltårta tårtan som sambons syster bjöd på igår. Den ser ju himmelsk god ut. Fruktsalladen smakade inte så tokigt den heller. Men det blir ju inte riktigt samma sak...

Suget att jag bara MÅSTE ha socker finns inte där i alla fall. Det är bara det att allt ser så himla gott ut.
Och jag får inte äta!! 
Har tyckt lite synd om mig själv i helgen. Även fast jag bara har mig själv att skylla som kommit på det här.
Vissa tider i månaden är extra jobbiga med. Tjejer, ni vet! 

MEN!
Det är bara en vecka kvar. Nästa söndag får jag äta igen. Och jag kommer hålla i. 
Jag kan ju inte vika mig nu!
Framför allt kan jag inte visa mig svag inför sambon... ;)

KRAM

11 kommentarer:

Jennys gömma sa...

Wow, vilken fin "rulltårtstårta"! Så måste jag prova att göra någon gång! Heja, heja dig! Verkligen bra gjort att stå emot allt gott en helg som denna! Snart är du i mål! :) kram Jenny

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag förstår dig. Vilken tårta Johanna gjort. Vem hade inte blivit sugen?!?
Du är så duktig. Jag hade vikit mig direkt ska jag säga dig ;)

Micke går på semester vecka 29. Och 4 v framåt.

Imorgon ska jag och Svante på 6 års kalas. Resten av veckan har vi inga planer. Ska vara hemma och gosa med vovve och Svante. För på lördag åker jag o Micke till Uddevalla. Lilla S och Nenya ska vara hos sin mormor o morfar.

Mysigt att din farmor kommer.

Kram!

Sofi sa...

Kämpa på!!!
Håll ut sista vecka nu!
Förstår att du är trött på utmaningen nu men det är klart vi ska köra igen till hösten:)

Vår Midsommarhelg har också varit en härligt mix. Midsommarafton tillbringade vi med vänner och Midsommardagen med familj och släkt, så mysigt!

Nu jobbar jag min sista vecka innan semestern, så skönt!

När börjar du din semester? (det kanske du redan berättat;)

Kram Sofi

Unknown sa...

Hej!
Ni är så duktiga som kämpar på, ska köra en månad i höst tänkte vi, kan nog behövas ef sommaren :).

Tur att ni kan äta nästa gång vi ses iallafall:)!

Får se till o träffas nu i sommar o hitta på lite, bada och grilla. Idag har Nora 40 graders feber så de va nog inte så konstigt att de va lite sisådär med humöret igår.

Ha en bra vecka nu,
Kramar

Therese sa...

Hejja dig, du är så duktig med Sockerutmaningen!!! Själv så har jag unnat mig sötsaker till midsommar, så gott ;-D Men så åter till sockeravhållsamhet nu und veckan, detta är något som fungerar för mig, å du inspirerar massor! KRAMIS <3

Sofia - ett bättre du sa...

Bra att köra sockerutmaning över midsommar och superstarkt att du klarat det! Håll ut, och tänk att det är ju för en god sak att du ska bli av med sötsuget!

Pyttianna sa...

Du är duktig du som kan stå emot allt gott och speciellt över midsommar. :)

Kram kram!

Anna sa...

Sänder mina varmsta styrkekramar till dig! Du fixar det jag lovar!
Önskar att jag var en tiondel så karaktärsfast som du!

Kram

Anna sa...

Sänder mina varmsta styrkekramar till dig! Du fixar det jag lovar!
Önskar att jag var en tiondel så karaktärsfast som du!

Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Vad fina ni är, du och Rikard. :)

Mums vilket fikabord med tårta och fruktsalladen ser faktiskt jätte god ut också. :) Hihi.

Kram Madeleine

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vad segt att ha haft huvudvärk hela dan :( Hoppas att den är borta imorgon när du vaknar.

Här är allt bra. Svante har precis somnat, jag ligger i soffan och väntar på Allsång på Skansen.

Krya på dig! Kram