onsdag 27 juni 2012

från förra sommaren


Jag räknar ner till semestern med lite bilder från sommaren förra året. Bilderna är tagna hemma hos min farmor. Där det växer rabarber stora som paraplyn.


Hos odlar mycket i sin trädgård. Som hon sen på olika lagar till och fryser in. För att ha under vintern. 


Farmors och även mormors hemmagjorda saft är bäst. Otroligt läskande en varm sommardag. 
Jag tror jag får lära mig att koka saft jag med. Så recepten aldrig dör ut!

Ha en fin onsdag!
KRAM


4 kommentarer:

Therese sa...

åhhh så härlig bilder, får mig att önska att jag hade en stor köksträdgård! Saftrecepten måste du definitivt skriva ner så de finns kvar sen <3 KRAM

Sofi sa...

Fina bilder!
Ja, nu är längtan stor till semestern!!!:)
Vi åker en vecka till Gotland sen blir det mest att vara hemma, troligen blir det några dagsturer också:)
Vi brukar alltid åka utomlands på semester, det här är första året som vi inte gör det( förän i höst:) så det känns lite konstigt.

Vad skulle ni hitta på nu igen? Vet ju att du berättat lite men minnet är kort ibland:)

Nu är det bara två dagar och några timmar kvar innan semestern;)

Vi har fint väder idag, hur ser det ut hos er?

Ha det bäst!

Kram Sofi

Anonym sa...

Oooooh vad jag blev inspirerad att koka saft när jag fick se dig under rabarberbladet:)
Har nu kokat rabarbersaft som ska smaka riktigt gott till det nygrilade köttet & de färska potatisarna innan det är dax att åka & jobba.
Kram Marie

Anna sa...

Att göra kallrörd saft är superenkelt och så gott! Jag gör både fläder, rabarber och all annan saft på det sättet. Tycker det blir så gott!

Jag förstår att det är svårt att få ihop sommaren ibland! Tråkigt att ni inte kan komma men vi kanske ses i framtiden!

Kramen!