tisdag 5 juni 2012

hallonbollar

Det känns som helg igen. Nästan. 
Vi provar ett nytt nyttigt snacks. 
Hallonbollar. 
Inte så tokigt faktiskt.

Receptet är från PT-Fias blogg som jag gjorde om lite.
Mixa ca 2 dl hallon, 2 dl caschewnötter, en halv dl pumpakärnor, en halv dl solroskärnor och 1 dl kokosflingor till en slät smet. Formade smeten till bollar som jag sen rullade i kakao.

Dom ser typ ut som råa köttbullar innan de rullades i kakaon, haha. Men smakade gott gjorde dom. Och mättsamma var de med.
Kan tycka de skulle passa minst lika bra som mellanmål.

Nu laddar jag för sista avsnittet av Desperate Housewives. Sista avsnittet någonsin. 
Kan ni förstå?

KRAM

9 kommentarer:

Jennys gömma sa...

Ja, visst är det härligt med en helgdag imorgon mitt i veckan! Kanske skulle prova att göra de där hallonbollarna, tack för tipset! kram Jenny

Unknown sa...

Mums dom såg goda ut, va duktiga ni är som ska köra igen.
Tack själva det va en mkt nöjd 2 åring som somnade gott sen :).
Skönt med lite ledigt imorrn, ha det got och hälsa.
Kram kram

Vikeskärs hem och ting sa...

Åå ett recept som fungerar för mig med :) detta måste provas, tror du man kan göra med jordgubbar?
Ja visst är det sorgligt att det är sista avsnittet :( Dags att bänka sig.
Kram

Johanna sa...

Vad gott det såg ut! Ett litet tips är att pröva banan- och blåbärspannkakorna med kokos jag skrev om på min blogg förra veckan.

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Haft en bra dag?

Jag har landat i soffan precis. Passar på att göra ett snabbt inlägg och skriva till dig innan jag ska packa det sista och gå och lägg mig.
Vi fick besök här på kvällskvisten. En kompis kom och visade upp sin nya tjej så det blev lite kaffe drickande och tjat istället för packning :)

Åh, vad mysigt med en tripp till Gbg. Och få besök av pappa med syskon. Mycket som händer. Åker du till Gbg över dan bara eller?
Hoppas vi får finare väder dessa dagar vi är borta.

Vi kommer hem på söndag igen.

Snart en vecka tills vi ses :) Ska bli så roligt. Har du träffat Josefin nåt? Tänkte om du hört om hon ska med?

Ha en mysig kväll och ha det så bra dessa dagar. Jag kommer säkert skriva ett hej från telefonen till dig. Jag kan ju inte hålla mig helt borta i så många dagar. Då kan man ju få abstinens. Hehe!

Stor kram!

Sofi sa...

Hej!
Vilket bra tips!
Har inte bestämt mig hur jag ska göra än, om jag ska fortsätta vara sockerfri ett tag till eller inte;)

Det blev ingen ny telefon, än:) Får vänta ett par månader innan abonnemanget gått ut.

1 mil har jag också sprungit idag, känner mig nöjd och glad!

Hur har din dag varit?

Kram på dig

Sara, mamma till Charlie sa...

Åååh, låter gott! Ska jag testa i helgen tror jag :D

Hoppas ni haft en fin nationaldag vännen.
Kram

Augustifamiljen sa...

haha, ja verkligen som råa köttbullar. Säkert jättegoda dock :)

Själv är jag fortfarande sjukligt sugen på choklad. När går det över liksom?

Anna sa...

Åhh, det lät verkligen gott! Ska testas framöver tror jag!