onsdag 27 juni 2012

mums med potatis i ugnen

Känner mig lite halvkonstig i kroppen. Huvudvärk, lite illamående, halsont och liksom orkeslös. 
Skippade gymmet idag och åkte istället och köpte lite god mat till oss. 
Blev icas färdiga kebabspett och ungsbakade färskpotatisar och morötter. Kall vitlökssås till det.
Riktigt gott!

Ungsbakad potatis är bland det bästa jag vet. Allra bäst blir det på färskpotatis. 
Brukar krydda med olivolja, vitlök, rosmarin eller timjan, salt och nymalen svartpeppar.

Att de får den här frasiga ytan är ett måste. Hjälp så gott!
Ett tips är att koka potatisklyftorna några minuter innan du slänger in dom i ugnen. Det går både fortare och de blir frasigare. Sen brukar jag ju köra på varmluft i ugnen med, det får man ju inte glömma.

KRAM

4 kommentarer:

Sofi sa...

Å hoppas att du inte blir sjuk nu!!

Håller med om att potatis och rotfrukter i ugn är så gott! det äter vi ofta till grillat på sommaren, mums!

Nu blir det fotboll!

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej fina!

Hoppas du inte håller på att bli sjuk. Vore tråkigt. Alltid tråkigt att vara sjuk men lite extra nu på sommaren.

Vi har haft en bra dag. Den började med ett sms om att grannen satt på morgonkaffe. Jag och Svante knata över dit och satt där en stund och tjata lite.
Sen nu på em åkte jag till Ica Maxi och handla. Sen avslutade jag dagen med en promenad. Så har vår dag sett ut.
Du gjorde rätt i att strunta i gymet om du inte känner dig kry.

Vad ska ni göra i helgen?

Kram!

Ekenäsliv sa...

Hu då, hoppas du mår bättre imorgon!
Va rädd om dig.
Kram Anna

Therese sa...

Hoppas du inte gått å blvit sjuk vännen <3 Å ungsbakad potatis och grönsaker är ju sååå gott! nu vet jag vad jag ska servera til ldagens köttfärslimpa ;-d KRAM och en mysig helg önskar jag dig <3