måndag 11 juni 2012

träning i en trappa

Trappträning är något jag länge varit sugen på. Och äntligen har jag hittat en bra trappa.
Riktigt roligt var det.


Men jisses vad jobbigt. Vilken mjölksyra. 
Grodhopp, två-steg-i-taget, utfall, kuta upp och göra upphopp där uppe. 
Mycket flås. Mycket benträning. 


Även bålen fick sig en omgång. Kröp uppför med spänd mage.

Gillar träning som går att variera. Trappträning får att variera i en oändlighet. Dessutom är det helt gratis och väldigt tillgänglig träning. Ja, är ju bara en trappa som behövs. Lite hejarop från en go sambo kan vara bra med. Det hade jag!

Vi får se om jag kan gå imorgon...
KRAM


4 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jisses, vad duktig du är.

Ha en fin kväll! Kramis!

Sara, mamma till Charlie sa...

Grymma du!!

Ja, ska bli så gött med solsemester :) Nej, vi ska till Puerto Pollensa, ligger lite söder om Alcudia :) Aldrig varit på Mallis innan, men hoppas det är lika fint som det ser ut :)
Kram till dig!

PS: Inget godis på 11 dagar här nu! Lite glass å så har slunkit ner, men annars går det fint ;)

Sofi sa...

Bra jobbat Emilia!

Något som inte var något vidare bra var Sveriges match! Riktigt dåliga var dom, tyvärr!:(
Ja ja det är en ny match på Fredag, en bättre hoppas jag;)

Kanske ska testa backträning:) Har du testat crossfit förresten?
Jag och en jobbarkompis ska testa efter semestern, tror det är rätt hårt så lite träning innan skadar nog inte:)

Ha det fint!

Kram Sofi

Therese sa...

Guuuuuud så du inspirerar! Härligt att läsa om din träning vännen! Å så ska jag läsa ikapp å se hur det går med socker, syskonbesök m.m har haft lite data ledigt över helgen... KRAM <3