söndag 19 augusti 2012

den dåliga löprundan blev plötsligt bra

Innan jag insåg att det inte var så dåligt ändå

Idag blev jag arg. Inte särskilt nöjd alls. Till en början. 
Det gick inte alls som jag tänkte mig när jag sprang fem kilometer idag. Jag tänkte ju slå mitt rekord. Istället blev det en minut SÄMRE tid. Svor en lång ramsa när jag kom i mål...

Men så tänkte jag på förmiddagens benpass på gymmet. Som gick väldigt väldigt bra. Nej, inte så konstigt benen var trötta. Det onöjda och arga omvandlades till enbart nöjdhet. Utefter dagens förutsättningar var det ett ganska bra löppass ändå.

Ibland får man vrida och vända på negativa saker för att hitta det positiva i det. Så är det faktiskt. Och vips kanske det negativa blir positivt, i just sitt sammanhang. Just då.

Hoppas ni haft en fin och solig helg!

KRAM

9 kommentarer:

Marica' sa...

BRA jobbat <3 Jag o pernilla har varit ute på lång PW,, gött!!! bara den där magen som ska tränas bort men så svårt att komma igång... kraaaam <3

Sofi sa...

Du är så bra!
Både gymmat och sprungit, det är ju superbra!:)

Gårdagens middag var så mysigt, det blir ju så avslappnat och trevligt när man träffar sina bästa vänner:)

Jag känner mig så mycket piggare idag så i veckan får det nog bli ett träningspass om jag hinner, ska ju måla endel med:)

Ha det fint kära du!

Hörde förresten att du snart ska åka till Turkiet, så skönt!:)

Kram kram

FruNeroLindström sa...

Så skönt. Hade tänkt ta mig en joggingrunda hos mor & far idag men mannen ville så gärna ha sällskap ut på sjön och fiska. Så fick låta han vinna nu när han ska börja jobba imorgon igen.
Låter ändå som du haft en härlig söndag, hoppas du får en bra start på veckan imorgon. Kram Malin

Unknown sa...

Hej tjejen!!
Grymt jobbat måste jag säga, här är man glad om man lyckas ta sig ut på en promenad ;).
Allt bra med Er?
Snart dags för semester igen, Såå skönt, inte ett dugg avis;).

Vi får se till o ses snart, hur har ni de om två helger?
Ny vecka o nya tag imorrn igen, usch va jobbigt de va o komma tillbaka till jobbet igen, vill va ledig mer...
Ha de gott och hälsa så mkt!
Stora kramar

Ekenäsliv sa...

Ja, det är verkligen så sant!!! Du är verkligen duktig!
Inte alltid så lätt, men man får verkligen tänka efter ibland och se det positiva i olika sammanhang! Du är ju verkligen riktigt bra på det:)
Kram Anna

Ellen. sa...

hej! Vad duktig du är Emilia som tränar så, önskar att du kunde föra över lite energi på mig!!! Jag är en trogen läsare till din blogg, och den är så mysig :) Jag ska berätta för dej om sockerutmaningen! Hmm jag har ätit tårta och glass och kaka vid ett par speciella tillfällen. Dock har jag hållt mej helt borta från godis samt chips, hihi bra början i alla fall!! Ses vi på tjejmilen den 1 sept? vore kul! tredje gången för mig!
KRAM Ellen.

Jannie sa...

Underbar inställning!<3
Önskar jag hade fått den gåvan jag med...
men jisses fröken?som du tränar!
Ett pass innan löprundan?
Så jäkla duktigt!!
KRAMAR

and aj löv the picture!

Therese sa...

Exakt, man får fokusera på det positiva, har själv vridit å vänt på en i sin helhet usel träningsvecka, som ändå är godkänd med tanke på att jag har ont i halsen... Ser fram emot din socker update i morgon! KRAM

s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen) sa...

Tycker att du är jätteduktig! :)
Kramis