fredag 17 augusti 2012

olivträdet på balkongen

Olivträdet trivs verkligen på balkongen. Det har vuxit massor under sommaren.


Jag blir så glad varje gång jag ser på det. Tycker att det är så fint!
Vill verkligen få det att övervintra. Någon som har några bra tips på det??


Lite höstaster har fått flytta in på balkongen nu. Så härlig färg på dessa tycker jag.

Olivträdet står på den här lilla pallen. Pallen som min mamma gjorde i slöjden när hon var liten. 1974 tror jag bestämt. Den har länge varit brun. Men nyligen målade jag om den. Vit fick den såklart bli.

Vilar i soffan efter en lång dag på jobbet och sen ett löppass. Ikväll blir det ut och äta och bio mys med min R. Vi ska se Snabba Cash 2. Hoppas på succe!

Ha en fin fredag!
KRAM

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen.
Har oxå ett olivträd fast en annan sort som är ca.1.50 hög och mer vild i växtligheten.
Jag låter den stå på vår inglasade altan intill väggen och den klarade sig vintern som var, en skvätt vatten då och då fick den, kanske 1 gång i månaden.
Ha en trevlig kväll med R så ska jag ha det gött med mina M & F& K
Kram Marie

Jennys gömma sa...

Jag har inga bra tips vad gäller Olivträd. Jag har haft tre stycken, men bara ett återstår...! Jag har hört att det ska stå svalt under vintern, kanske skulle prova det själv! ;) Ha en trevlig kväll nu! Jag såg Cockpit på bio förra helgen, den tyckte jag var super. kram Jenny

FruNeroLindström sa...

Olivträd är verkligen vackra. Tyvärr har jag inte hunnit pröva att äga något än så tyvärr inga tips.
Söt pallen var, och extra kul när den är så personlig.
Hoppas filmen var bra och att ni får en skön Lördag, Kram

Sofi sa...

Hej vännen!

Ditt olivträd är så fint! Det passar bra där det står på pallen som din mamma gjort.
Jag skulle också vilja ha ett olivträd men vet inte om det skulle trivas här, har ju hört att det vill stå svalt på vintern så jag vet inte riktigt vart jag ska ställa det:)

Vad händer idag då?

Ha det fint!

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vi har det bra. Fast både jag och M har varit jätte trötta idag :( Kan bero på det gråa vädret som varit.

Vi tog en tur till Stadium för att hitta en present till Amalia i Grebbestad. Hon fyller i veckan så vi ska skicka ett litet paket.
Sen har jag rensat lite kantareller som vi fått. Så ikväll blir det kantarell smörgås och ett glas vin.

Vad gör ni idag?

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fint olivträd! Välformat. Ska man inte försöka ha det i ett svalt rum, tro, fast min svägerska hon sätter alltid sitt i ett söderfönster med ett elakt värmeelement under och det bara växer, så har har egentligen ingen aning....Hoppas det går bra!
Agneta kram