torsdag 9 augusti 2012

smoothiefest

Jag har verkligen fått dille på smoothie. Varierar dom i det oändliga. 
Det är verkligen perfekt när sötsuget faller på också... Mitt i sockerutmaningen till exempel.
 Jag brukar alltid grunda mina smoothie med mjölk och kesella. Ibland turkisk youghurt. En skvätt havregryn eller linfrön så har du en perfekt bas. Det händer att jag har i någon form av proteinpulver med. För mer mättnad helt enkelt.

Sen är det bara att variera. Mina favoritkombinationer är:
Banan och jordgubb
Banan, avokado och torkad ingefära
Banan, jordnötssmör och torkad ingefära
Banan och nektarin

och...


...idag gjorde vi en smoothie som smakade kladdkakesmet ;) Med massa nyttigheter i. Den här godingen innehöll 
Banan, Protein Delite med chokladsmak, havregryn, kesella och mjölk. 
MMMMMMMMMM.....

Har ni några smoothie-favoriter?? 

Stor KRAM till er!
Och tusen tack för alla era fina kommentarer. Blir så himla glad!

4 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Nej, jag är inte så förtjust i smoothies nämligen.

Vad gör du? Tittar du på Ernst?

Kram

Sofi sa...

Å så gott!
Ska testa alla dina smoothies:)

Vi brukar göra med frysta bär i, det blir mumsigt:) Nu var det dock ett tag sedan jag gjorde..

Mjölk, proteinpulver, mango och kiwi blir också gott.

Hur går det på jobbet?

Kram på dig

Ekenäsliv sa...

Ja smootie är gott!!! Dock är jag väääldigt dålig på att göra sådana. Är ju inte så svårt egentligen, bara det att jag har en stor mixer och inte bara en mixerkanna, just det det är det jag behöver;)) Ha ha man hittar alltid en anledning till att ha fler köksprylar;)
Sista semesterdagen imorgon, på måndag börjar jag jobba igen efter 8 veckors sem+f-ledigt. Dottern klättrar på väggarna och jag lite med, nu ska det bli skööönt att komma in i vardagen igen:))
Natti natt!
Kram Anna

a cup of emilias sa...

Jag älskar smoothies :) tack för tipset på din "bas" :) Det ser verkligen gott ut! Kramar Emilia