tisdag 7 augusti 2012

håll kvar sommaren lite till

Jag tycker att det känns som om sommaren är slut. Hösten är alldeles för nära, även om den inte är här riktigt än. Även fast jag jobbar vill jag ju ha kvar solen och värmen. Faktiskt! 
Snälla. Håll kvar sommaren lite till!

Jag längtar tillbaka till Öland en gnutta. Kvällarna i Byxelkroks hamn. Solnedgången. Bödas härliga sandstrand. 

Det finns så många finns sommarminnen att plocka fram nu när hösten kommer.
Det känns skönt att tänka på!

Ska byta om och ta mig till gymmet. Ladda om för ett styrkepass.
Hoppas ni mår bra!
KRAM

17 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Underbar bild! Jag håller med. Håll kvar sommaren, för sjutton. Men de säger ju att det ska komma ett högtryck igen ... men det kan man ju aldrig lita på ;)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram

Anonym sa...

Håller med dig vill ha mer sommar, tröstar mig med att jag har ju semester nu trots att det regnat nästan hela dagen.
Tror att det är änglarna som gråter idag :( då sonen varit på begravning av sin underbara lärare som gick bort alldeles för tidigt.

Men hört att det ska bli fint till helgen, passar alldeles utmärkt då vi ska åka till Stockholm där grabben ska tävla i ungdoms SM ska bli kul.

kramar i massor från mig i Skara till dig i Skövde

Maria - Villa Krutbruket sa...

UNDERBAR BILD!!!!
Det känns som om vi blivit lurade på sommaren. Tycker du inte det också? :(

Ja, det ska jag göra. Ja, vi ska ta en sväng på stan. Får se om vi hittar något.

Tittar du på Thorsten?

Om det har regnat?!?! Jo, det kan man verkligen säga. Jisses, vilka skurar det kommit under dagen.

Vad gör du ikväll?

Kramis!

Villa Carl Larsson sa...

Själv tycker jag ju att sommaren inte kom. Jag hade en underbar vecka på min semester med riktig sommarvärme men i övrigt så nej. Tyvärr måste jag säga. Hade sett fram emot det. Men nu längtar jag lite till vintern faktiskt.. hehe. Det kommer ju en jul snart :) Den gillar vi ju.

Så nu har Edvin börjat på dagis. Spännande :) Tack för hälsningen från dig.

Visst är det underbart med träning. Är SÅ glad att jag är igång igen.

Vi hörs och ses. KRAM Josefin

Madeleine Berglund sa...

Hej du vackra kvinna!

Jag håller med dig, nu känns det som om att sommaren är över...hmm..

Jag börjar nya jobbet imorgon och idag var jag på body pump. Vardagen är typ ett faktum.

Fina bilder från öland, ni verkar haft det jätte bra.

Jag och Chrille har haft en helt fantastisk sommar. Först Gotland och sedan Hälsingland. Man vill verkligen att tiden ska stanna. :)

Kram Madde

Sofi sa...

Hej vännen!

Vilken härlig bild!

Just nu har jag lite bloggtorka, känner mig dock inspirerad och ska börja slipa och spakla i vårt "fula rum" till helgen:)

På mig fungerade viktväktarna klockrent, nådde mitt mål efter fyra månader. Nu kör jag väl inte lika seriöst så vi får se hur det går:)

Ska bli jättekul att träffa Maria imorgon! Hoppas vi ses snart med!:)

Måste berömma dig för din träning med, duktiga du!:)

Ha det bäst!

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag tittar på film och äter rester av Cheesecaken från lördagens middagsbjudning.
Micke cykla över till en kompis och Svante sover. Så nu har jag tagit plats i soffan för att sitta här tills jag ska förflytta mig till sängen.

Kraaaaam

HOUSE of MANDY sa...

Åh vilken supervacker sommarbild. Visst är det härligt med sommar.. jag riktigt längtar till jag får semester.. dröjer någon vecka bara. Det är ju så när man är "ny", hihi.

Ha det fint,
Kram Amanda

petra sa...

ja vart tog sommaren vägen egentligen?
Känner att man behöver mer sol & sommar innan hösten & den mörka vintern.

Hoppas träningen gick bra.
Ja det är rätt bra att påminna sig om allt de positiva då & då

kram

UllaSD sa...

Vilka fina bilder du tar, Emilia!
Hälsn. Ulla
(scout)

Jessica sa...

Hejsan =)Jag tror det kommer komma mer sommar, om inte ja ja bara gilla läget haha. = )
Hoppas på mild vinter då med.
Hoppas du får en bra dag. kram

Therese sa...

Så härlig bild! Å du, en fråga. Då jag kom från mitt träningspass gjorde jag av vana gröt och skulle just lägga på en msk äppelmos el sylt, men kom då att tänka på sockerutmaningen, skippar ni all sylt med? Isf även lingonsylt till blodpudding och liknande? Ketschup, kör ni den sockerfria varianten? Kramis!

Anonym sa...

HEJ!!
Jag man får gripa i varje halmstrå. Jag tycker det känns som den nästan aldrig kom! Fast jag vill gärna ha sommar...

Hur går det med din sockerutmaning???
Här går det bra!! Fast jag är håller inte riktigt mitt träningsmål...
Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej Emilia! Det gick bra första dagen, många härliga barn. Men det är så mycket nytt.. Jösses!

Idag har jag inte ätit socker på två dagar, det du. ;) Fast jag ska inte vara helt fri, bara få bort det här nedrans vardagssuget.

Hur som haver,jag glömde fråga på din gotlandsfråga förut. Ja, vi bodde på camping i tält. Funkade hur bra som helst. Vi hade så stort tält, tre stora sovrum och ett stort vardagsrum som man kunde stå upprätt i. Jag är ändå ganska lång, 1.71 liksom ;) Haha, det är bra med stora utrymmen. =D

Bodde ni i tält någon natt?

Kram kram
Madde

Therese sa...

Va bra, då tänker jag lika som dig, här blev det jordgubbar å nektariner på gröten efter träningen i morse ;-D Å inte ett dugg sockersugen ännu, å det känns bra! KRAM KRAM

Snäckskalsdalen. sa...

Men.........vilken fantastiskt fin bild! Den skulle jag förstora och hänga upp eller vinna pris med!
agneta kram

Fina Frun *TÄVLA om en Personlig Almanacka* sa...

MER sommar tack!