fredag 3 augusti 2012

vitt blev bordet

Kommer ni ihåg bordet som vi loppade tidigt i somras? Bordet till vår elgrill. 
Bestämde direkt att jag skulle måla det vitt. Men veckorna gick och det blev aldrig av. Sen började jag vela, kanske ska det inte bli vitt ändå?! Det är ju ganska fint som det är...


Men här om dagen fick min, fortfarande semestrande, sambo tummen ur. Jag hann knappt berätta om mitt velande innan han började slipa. Och tur var väl det...


...för oj vad bra det blev! Hela bordet bara smälte in. Vitt var ju precis den färgen det skulle vara.




Är nu ännu mer nöjd över vårt loppisfynd. Perfekt att förvara krukor på hyllan under.
Och grillen. Elgrill är toppen på balkongen. Den har användes väldigt väldigt flitigt i sommar kan jag lova.

Första jobbveckan är snart slut. En efterlängtad helg är här. Tänk, när man har semester flyter dagarna ihop, det är helg hela tiden typ. Vilket i och för sig är härligt. Men när man jobbar, då känner man den där underbara helgkänslan. Det är något att uppskatta tycker jag!

KRAM

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad lite vit färg kan göra!!!
Kram

Sara sa...

Åh vad fint det blev! Jag ska slipa och måla en tavellist från ek till vit men har skjutit massor på det. Nu fick jag lite inspiration ;)
Avis på grillen! Här får vi inte ens ha elgrill på balkongen :(

Hoppas du mår bra och njuter av semestern! Kram

Ekenäsliv sa...

Vit är onekligen grejen!! Det blev supderduper!!
Ha en riktigt skön helg nu:)
Kram Anna

Unknown sa...

Så fin den blev, vad skulle man göra utan vit färg ;).
Ja de har gått med en väldig fart, riktigt skönt i ha kommit så långt.

Ja de får ni gärna göra, på söndag kommer pappa o mamma hit och killarna ska ta upp upp till nock o vill ni o kan så får ni gärna komma i hjälpa till, all hjälp är verkligen välkommen:).
Javisst är de skönt med den där helg känslan, snart börjar allvaret för oss igen med.
Hälsa så gott.
Kramar