torsdag 30 augusti 2012

flytta hit och flytta dit

Oj vilken körig vecka det är. Är helt slut när jag kommer hem på eftermiddagarna.
Idag tog jag en träningsfri dag. Åkte hem efter jobbet. Grejade och donade. Fick undan tvätt och plockade.
Sånt som måste göras ibland. Och är så skönt när det är gjort.


Ordnade om lite här hemma. I inredningen. Ett enkelt sätt att förnya. 
Flytta hit och flytta dit. Det gör mycket.
 Lite tidningar i den flätade korgen som jag har kvar efter min kära mamma. Perfekt intill läslampan vid soffan. En hög med sambons tidningar, en med mina. Inte så svårt att gissa vem som är vems ;)

 Nu har jag bunkrat upp med ljus inför de mörkar årstiderna som kommer. Lättillgängligt ska det vara. Värmeljusen gömmer sig i min fina porslinsburk från Ib Laursen.

Nu är jag lite mer redo inför hösten känner jag. För det är ju bara att inse att den snart är här. Helt tokigt är det inte ändå... Tända ljus och mysa i soffan. Det gillar ju jag!

Hoppas ni mår bra finingar. Snart är det helg igen!
KRAM


10 kommentarer:

Therese sa...

Härligt med sådan dagar då man flyttar runt å stökar, piffar å fixar. Har gjort det mest hela kvällen, för nu är soffan på plats å det blev sååå bra! Härligt när det blir som man tänkt sig :-D KRAM

FruNeroLindström sa...

Mysigt du gjort.
Ja, man behöver verkligen inte alltid köpa nytt för att förnya. Att flytta runt, lägga undan och rensa lite i skåpen kan ge mycket nya tankar, idéer och vinklar.
Hoppas du haft en mysig kväll, Kram Malin

FruNeroLindström sa...

Mysigt du gjort.
Ja, man behöver verkligen inte alltid köpa nytt för att förnya. Att flytta runt, lägga undan och rensa lite i skåpen kan ge mycket nya tankar, idéer och vinklar.
Hoppas du haft en mysig kväll, Kram Malin

Sofi sa...

Så fint du gjort vännen!

Kudden i korgen var ju otroligt söt! Var kommer den ifrån?

Vi har också så mycket på jobbet just nu, till råga på det har jag börjat med LCHF den här veckan. Det har gjort mig otroligt trött, illamående och snurrig i huvudet:( Ska testa några dagar till men blir det inte bättre så återgår jag till mer normal kost:)

Snart ska jag visa mina fina presenter:)

Ha det bäst!

Kram på dig

Johanna sa...

Oj vad kul, jag har aldrig varit där innan men det låter ju väldigt lovande :)

Vi tänkte åka till Laos, Vietnam, Kambodja, Malaysia, Singapore och Bali men det kan ju bli något mindre om tiden inte skulle räcka, tänkte inte spika helt utan lite efter humör och tips. Har du varit i någon av dessa?

Kram

Villa Carl Larsson sa...

Det är roligt att flytta om hemma. Det förnyar med det lilla liksom. Jag ser verkligen fram emot att få pyssla lite inomhus i höst och vinter. Tiden har bara rusat iväg och hela sommaren har ägnats åt trädgården. Mest grovjobb dock och inget sånt där roligt finstilt egentligen. Kommer mer nästa år antar jag :)

Men vi har ju en liten rackare här hemma som stökar och bökar och att försöka pyssla till det lite är svårt på vissa ställen då han älskar att riva ut. Var sak har sin tid :)

Jag tror bestämt vi måste åka till Tibro och butiken Förr&Nu när det är bloggträff nästa gång. Vad tror du om det?

Kram och ha en bra fredag och helg /Josefin

Ekenäsliv sa...

Hallå tjejen!!
Visst är det ett perfekt sätt att förnya:)) Flytta runt lite på sakerna och så känns det som nytt, kanoners är det:))
Nu regnar det ute och det är riktigt höstigt, då är det mysigt att tända lite ljus.
Känner som du, har haft en tuff vecka. Jag jobbar ju "bara" 50%, men det är ju en anledning till det... Oj, vad trött jag är idag, så skönt att vara ledig imorgon.
Vad har ni för planer för helgen?
Vart ks ani resa förresten?? Så skönt med lite värme och sol!!! Men vi har ju också vårt att se fram emot, lite längre fram i tiden bara;))
Må så gott!
Kram Anna

Johanna sa...

Vi ska vara borta i tre månader så det blir en riktig långresa! Så himla spännande, har aldrig varit borta så länge och inte heller så långt bort!

Jo men jag har bara hört gott om Malaysia också, där blir det nog några öar och ett besök i Kuala Lumpur. Så länge internet tillåter kommer jag försöka blogga en del på resan så det är bara att följa vår resa där om du är sugen :) Men vi åker först den 4:e februari så det är ju ett tag kvar.

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Här har vi precis ätit frukost. Moa och hennes sambo är iväg och jobbar. Så vi får roa oss själva idag. Svante har precis somnat om. Men sen har vi tänkt att åka upp på stan. Kika på folk och köpa räkor till kvällen. Moa skulle möta upp oss när hon slutat.
Ja, precis vi är hos Moa och hennes Johan. Vi kommer hem på söndag.
Så mysigt att vara här. Och nu har ju Moa en bebis mage som man kan få klappa på :)
Ibland saknar jag magen, faktiskt.

Är det mat-festivalen hos er?
Låter som ni kommer få en mysig helg också.

Det är många som är trötta och sega just nu. Undrar vad det kan bero på?!

Skönt att få greja och dona lite.
Ni har ett sånt mysigt vardagsrum.

Ha en fin dag och helg! Jag låna deras dator här för att kunna svara på kommentarer. Men nu kikar jag nog inte in något försen vi kommit hem.

KRAM!

Kia sa...

Riktigt rusk väder ute och då vill man verkligen krypa upp i soffan med tända ljus!

Ha en toppen fredag!
Kram Kia