onsdag 15 augusti 2012

suga in varendaste solstråle

Och sommaren kom tillbaka. Kan ni tänka er? 
Det var dock en aning kyligt när jag cyklade till jobbet kl 6.15 imorse. 
Men titta så vackert! 
Älskar just den här sträckan. När man kommer ut ur stan och ut på landet en stund. Innan man återigen är tillbaka i bebyggelsen igen. Kossorna med sina kalvar betade i sin hage. Idag var dom morgonpigga!

Vi får ta vara på de soliga sensommar dagarna som kommer nu. Suga in varendaste solstråle och lagra inför de mörka årstiderna!

Hoppas ni har haft en fin dag kära ni och tusen tack för alla era gulliga spår ni lämnar här. 
Ni är bäst!
KRAM
Emilia

10 kommentarer:

Anonym sa...

:) Vad härligt det ser ut.
Hade solen i ögonen hela vägen till jobbet i bilen, inte lika mysigt, svårt att se om det kommer upp nåt på vägen.
Ja tänk att sommaren kommit tillbaka, känns skönt trots att jag börjat jobba, skönt att få komma hem och njuta i solen.
HA en bra kväll:)
kramizzzar från Marie

Ekenäsliv sa...

Vacker Bild!!
Vi kramade också ur sommaren idag på simbadet här i närheten:) Och ikväll har jag bakat knäcke, tack för tipset:)
Kram Anna

Sofi sa...

Ljuvligt!

Sensommaren när den är som bäst!

Hoppas morgondagen blir lika fin!

kram på dig vännen.

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Ja, det är ruggit på morgonen. Jag tänkte att jag ville ha fingervantar en morgon då jag cyklade tidigt. fast det kan man väl inte få ha i augusti?! ;)

Jo, det är mycket nytt på jobbet så jag kan inte riktigt uttala mig än.

Vilken härlig vy du har på vägen till jobbet. :)

Kraaam
Madde :)

FruNeroLindström sa...

Bättre start på en arbetsdag kan man inte få. Fick några sådana härliga morgonstunder när jag cyklade till jobbet i somras. Var man trött innan så fylldes kroppen med energi på ett kick.
Hoppas du får en skön Torsdag, Kram Malin

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, det måste man försöka göra. Jag ligger mest i ekan på fjorden nu när solen tittat fram!
Agneta kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Har haft en morgon pigg son här hemma nu på morgonen. Så jag passar på att vila lite nu när han somnat om igen. Gött att få krypa ner under täcket igen.
Vi ska iväg lite senare till en kompis. Ska fota hemma hos henne för att visa här på bloggen sen.

Dokumentärerna finns på SVT Play.

Sms:ade med Josefin igår. Den 15 september pratade vi om. Hon skulle kolla med dig om det passa dig.
Hoppas, hoppas!!
Sofi kunde alla helger i sept.

Hur gick det att vara barnvakt?

Vad gör du ikväll?

Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jaha där ser man. Men den 29 kanske kan passa alla.
Är ju långt dit men då har vi nåt att se fram emot. Vi får höra vad Josefin säger.

Du är väl säkert van med barnskrik eftersom du jobbar på dagis. En annan hade ju fått nästintill panik om det hade varit en annan som varit barnvakt till en bebis innan man själv hade barn.

Nu måste jag göra mig i ordning. Vi kanske hörs mer senare.

Stor kramen

Therese sa...

Här började dagen riktigt höstlikt, men nu skiner solen från en blå himmel, det är varmt - en underbar sensommardag! Tror jag får gå ut en sväng på lunchen och njuta! KRAM

Kia sa...

Så skönt!!! Tänk att man kunnat lega nere vid bryggan igen och se barnen bada i riktig sommarvärme. Inte helt fel.

Ha en toppen helg!
Kram Kia