fredag 24 augusti 2012

turkost och vitt i köket



Hyllan i köket fick agera modell igår. Var ju tvungen att testa kameran, såklart!
roligt det är. Och relativt enkelt att ta fina bilder.


Turkosa detaljer har vi i vårt kök. Det är en färg som jag alltid gillat. Som gör mig väldigt glad!


I hyllan ryms koppar, fat, skålar, burkar, fina flaskor med vinäger och en och annan ljuslykta. Vitt och turkost.


Mina små ostronfat är en favorit i Mateus samlingen. De är så himla användbara. Me like!


Hyllan i sin helhet. 
Funderar på en sak bara. 
Varför bli mina bilder så smala när jag lägger över dom i datorn? 
Någon som vet?

Nu ska jag vila lite. Sen göra mig i ordning för after work med finaste arbetskompisarna. Det kan till och med bli så att after worken övergå till en helkväll. Vi får väl se. 
Ha en trevlig fredag fina ni!

KRAM

9 kommentarer:

Jennys gömma sa...

Hej! Jag gillar också turkos färg skarpt! :) Jag har en liknande kamera, också Nikon och är jätte nöjd med den. Angående din fråga...Det borde ha att göra med vilken storlek du väljer när du minskar bilderna, kan inte sådant där riktigt... Trevlig helg! kram Jenny

FruNeroLindström sa...

Älskar också turkost, det är verkligen en uppiggande och fräsch färg.
Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll, kram Malin

Anonym sa...

Trevlig kväll!!
Din fråga.... jag vet inte... Får kolla in här sedan så hoppas vi någon annan vet!
kram

Ekenäsliv sa...

Vilka härliga bilder!
Hoppas ni hade en riktigt trevlig kväll igår:) vi klickade på BOKA igår så i feb åker vi till Kap Verde, Boa Vista!!!!!! Gissa om det känns underbart! Har inte varit utomlands sen Tyra var 1,5 år, har ju inte vågat pga av att jag varit sjuk.. Så det känns helt otroligt att detta ska bli av!
Jo du undrade när vi skulle vara klara, vi har som mål atta vara klass med glasberandan till jul, då skall det isoleras, flytspacklas, läggas golv, panel på väggarna, dra el, måla och så;)
Önskar dig en jätteskön helg!,
Kraaam Anna

Sofi sa...

Hej vännen!

Å va kul med en ny kamera! Bilderna blir ju jättefina!

Turkost och vitt är ju en fin kombination och passar ju jättebra i ert kök!

Nu ska jag fortsätta att städa!!

Blev det sent igår förresten?;)


Kram på dig

Sofi sa...

Haha såg att du precis varit inne hos mig:)

Jo jag önskar mig lite allt möjligt, pakethögen är stor här hemma så det ser lovande ut;)

Kram på dig igen

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej!

Vi har det bra. Lillen sover för natten, sambon kikar på Speedway och jag bloggar lite.
Vi ska snart se en film har vi tänkt.
Om vi orkar.
Vart det sent igår?

Idag har jag,Svante, min mamma, min moster, min bror och hans familj haft en dag på stan. Med en massa shopping. Jag handla en hel del till lilleman. Älskar barnkläder till pojkar. Finns ju SÅ mycket snyggt.
Sen vart den en vinteroverall också. Lika bra att passa på. Väntar man är det väl slut sen.

Vad lagade du för gott i kväll?

Vet inte varför det blir smalare bilder med dessa kameror. Säkert någon inställning på kameran. Men fråga mig inte var, eller så. Du vet, det här med bruksanvisningar och jag. Nja, ingen bra kombo ;)
Säg till om du hittar orsaken. Hehe!

Vad ska du göra imorgon?

Ha en mysig kväll med svärföräldrarna. Kram, kram!

Vikeskärs hem och ting sa...

Vad kul med en ny kamera :) Det skulle jag med vilja ha.
Hur är det med dig?
Hoppas din helg är bra. Kram

Villa Carl Larsson sa...

Du, jag gillar det också. Det i din hylla :) Pastell is the shit hihi. Kram