torsdag 23 augusti 2012

en glad bloggerska

En glad bloggerska idag. Som har skaffat sig en ny leksak. Äntligen har jag också en systemkamera. Kan ni tänka er! En Nikon D3100 har idag blivit min.
Vi håller oss på bekanta oss med varandra, men jag är säker på att vi kommer att ha mycket roligt ihop.


Samtidigt som jag provar min nya leksak förbereder jag kvällens mat. Hemmagjord pizza. En av mina favoriter. Leilas tomatsås står just nu på spisen och kokar ihop. Doftar ljuvligt.


Ser att mina bilder får en annan storlek här på bloggen än med den gamla kameran. Hm. Jaja, jag lär mig med tiden!

Ni får väldigt gärna dela med er av era bästa fototips!!! 

KRAM

5 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Så kul, vi köpte en i somras, men jag är ju så hopplös att jag inte orkar läsa instruktionsboken. Så lär mig genom användning....dock tar det ju lite längre tid ;)
Smarrigt det låter med egen tomatsås.
Hoppas ni haft en skön dag och att ni får en mysig kväll, Kram Malin

Villa Carl Larsson sa...

Hej :) Vad roligt. Jag är säker på att ni kommer att bli bästa vänner hehe. Och den tomatsåsen då.. ser ljuvlig ut. För att inte tala om hemmagjord pizza.

Kram Josefin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallåj!

Åh vad skoj. Grattis till din nya "kamrat". Hittar du någon bra finess som jag inte lärt mig får du gärna visa. Du vet, jag är helt kass på att läsa bruksanvisningar.

Jag kan alla helger i oktober.

I helgen ska vi fira min faster som fyllt 65.
Vad ska ni göra?

Kramis

Pyttianna sa...

Så roligt!! Jag älskar min systemkamera!! :) Ser fram emot att se massa fina bilder framöver!

Kram kram!

s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen) sa...

Vad roligt med en ny kamera! En liten "bebis" - min "lilla" kamera är min bebis ;)
Får ta en fotodejt någon dag ;)
Kramis