söndag 12 augusti 2012

en härlig helg

En härlig helg är till ända. En helg tillsammans med min familj.



I fredagskväll dukade vi upp till kräftkalas. Ja, det var kräftorna jag har längtat efter så länge. Tycker det är såå gott! 
Massa goda tillbehör också, ost och kex, pajer, bröd, melon, aoli och körsbärstomater. Nom nom.




 Kantareller har vi ätit med. Fick en påse av en fin vän. Det är LYX! Ikväll har vi ätit kantarellstuvning och överblivna kräftor. Bra söndagsmat!


MUMS!

Vi hade en rolig dag på Skara Sommarland igår. Men oj vad trött man blir av att bada och åka karusell hela dagen. Vi avslutade dagen med att vinna storvinsten på chokladhjul. Snacka om glada småsyskon.

Som dessutom får ha chokladen för sig själva. Sockerutmaningen rullar vidare, det går riktigt bra. Men mer om det imorgon! Imorgon drar jag även en vinnare i utlottningen.

Hoppa ni har haft en fin helg!
KRAM

13 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka söta och lyckliga syskon du har! Och härligt låter det som om ni haft det!
Agneta kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej vännen!

Vi har det så bra så. Har varit ute hela dagen och grejat.
Har ju inte regnat nåt idag. Kors i taket!!

Ja, en del har vi planerat den här veckan. Imorgon blir det morgon kaffe hos grannen. På tisdag kommer en kompis och hennes son på besök. Och på fredag ska jag och Svante och hälsa på en kompis.

Hur ser din vecka ut?

Gott med kräftor. Åt du många? :)
Jag har inte ätit kräftor på 2 år. Får kanske ta och göra det i år.

Ha en fin kväll!! Kramen

Anonym sa...

Fina fat du har!!
Ser verkligen ut som ni har haft en trevlig helg!
Kul o läsa om sockerutmaningen imo här kämpas det också vidare!
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Sukta efter Joel låter inga fel.
Såg idag att nu i höst släpps 5 nya Johan Falk filmer. Jaaaaaaaaaaaaaaa! Åh jag hoppas han är med i några iallafall. Jäkla Snygging där det ;)

Mysigt att vara barnvakt åt en liten bebis.
Jag tycker det känns lite jobbigt att Svante snart inte är någon bebis längre.

När åker ni till Turkiet? Härligt att få vara med syskonen i flera dagar.

Jasså, inget regn på 2 dgr. Det var inte dåligt. Här igår var det tvunget att komma lite regn. Men idag har vi klarat oss.
Jag blir deppig när jag tänker på vädret den här sommaren ska jag säga dig. Usch och fy!

Jag såg lite av handbollen. Fick inte se slutet för Svante skulle bada och i säng. Han gjorde kväll vid 17:30 idag. Trött kille efter en hel dag ute.

Har ni mycket getingar hos er?

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, väldigt mycket getingar faktiskt.
Och ormar ska vi inte prata om. Jag har väl sett 4 ormar i H E L A mitt liv. Men i år jag lyckats sett 4 stycken. Och jag som har sån orm skräck. Micke hade sett 2 till igår under morgon promenaden med Nenya och Svante. Ah men fy fan. Jag tror att jag går ut igen i oktober.

Gud vad skönt med en resa efter den här skit sommaren. Verkligen rätt att åka. Hade vi inte haft Svante så hade vi åkt också. Men vi tycker han är för liten.
Brukar du titta på Hawaii Five-o? Dit skulle vi vilja åka. Micke satt härom kvällen och kika på resor dit. Det får bli när barnen blivit stora.
Har du något dröm resemål?

Hoppas det blir någon bloggträff innan du åker! Vore kul!

Kram

Ekenäsliv sa...

Vilken härlig helg ni haft!!
Jooo, man ser att det är två glada småsyskon som får smaska choklad i det oändliga nu;)
Jo, jag jobbar på Linnéuniversitetet, på IT-avdelningen med support i 1-st line. Kan vara lite mycket ibland, men har så härliga arbetskamrater och vi hjälps alltid åt!
Så imorgon är man tillbaka igen, men fram till 1 okt jobbar jag fortfarande 50%, sen ska jag gå upp till 75%.
Önskar dig en fin vecka!
Kram Anna

Pyttianna sa...

Så härligt ni haft det! :)
Jag vill också äta kräftor snart. Får änna ta tag i det tror ja! :)

Kram!

a cup of emilias sa...

Vad kul med kräftkalas och gud vad gott med kantareller! Kram!

FruNeroLindström sa...

Låter som en riktig superhelg.
Ja det där med sockerberoende är inte lätt. Har kommit ifrån det bra, och kan nu unna mig en bit choklad om jag vill till helgen utan att det blir några större problem dagen efter.
Hoppas du får en bra start på veckan.

♥ ♥ ♥ BAMBI - har gjort Daimkladdkaka! ♥ ♥ ♥ sa...

Ser ut som att ni har haft en toppenhelg! :)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Ja, väldigt obehagligt. Har faktiskt varit en huggorm. Det är ju ännu läskigare.
Jag har faktiskt haft i tanken att flytta in till stan ;)

Vi flög 14 timmar till Kuba. Och till Hawaii är det 27 timmar. Helt sjukt! Det känns lite för långt. Tyckte 14 timmar var nog. Tänk att sitta 13 timmar till. A men fy...
Då har du missat något. Om du inte sett Hawaii Five 0. Både fin miljö och läckra boys ;P

Har du sett att Sheila O´Flanagan släppt en ny bok?

Snart dags för lunch. Jag passar på att sitta vid datorn en stund nu när Svante sover. Vi var över till grannen på morgon-fika i morse. Det tog på krafterna på den lille att leka.
Har betalt lite räkningar. Förnyelse av körkort. Haft körkort i 10 år :) Helt sjukt!

Hoppas du har det bra på jobbet?

Kram!

s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen) sa...

Nu blev jag sugen på kräftor!!! :)
Kramis

Therese sa...

Här har det inte blivit några kräftor ännu, men får nog ta å planera in en mysigare kväll med maken då vi äter lite skaldjur tror jag allt... Hoppas du har en fin tisdag, här ligger dimman ännu tät, var som att vandra i en sagovärld i morse då jag tog en morgonpromenad. Mysigt!
KRAM