söndag 5 augusti 2012

i vardagsrummet just nu

I vårt vardagsrum just nu...


...smyger det sig in mer och mer blått och vitt. Just nu i kuddar och plädar. 
Helst av allt skulle jag vilja ha en ljus soffa också. Men det får vänta.


Pläden som ligger över armstödet fyndade jag på Hemtex rea. Rena kapet då det var 30 procent på reapriset. Nästan gratis ju :) hihi! Sånt gillas! 
Den andra är en present från mormor. Hon vet vad jag gillar hon.

Det är ju så bra med textilier. Med enkla medel kan man på så vis förändra ett helt rum. Inte så fasligt dyrt blir det heller!

Nu är även sambons semester slut så imorgon börjar vardagen för oss båda. Nu känns det ganska skönt!

Imorgon börjar sockerutmaningen nr 3 också. 32 dagar godis, skräpmat och fikabröd-fritt. 
Ni är några som har hakat på, JÄTTEKUL tycker jag!
Är ni laddade? Det är jag!

Hoppas ni har haft en fin helg kära vänner och tack för att ni kikar in här.
Glöm inte att delta i tävlingen också!!
KRAM

16 kommentarer:

Sofi sa...

Hej vännen!

Så fint ni har i ert vardagsrum! Blått och vitt är ju så snyggt:) Tror inte att jag hoppar på sockerutmaningen den här gången, kör lite viktväktarmat i veckorna men får unna mig lite gott på helgerna:)

Hoppas att du haft en bra helg!?

Kram på dig

Therese sa...

Jag är supertaggad, fikabröd har jag avstått hela sommaren, så min stora utmaning blir att låta bli chokladen samt säga nej till skräpmat, men har iaf avslutat semestern med nästan en mils löptur, känns gött :-D KRAM

Anonym sa...

Kul att du kör på nu!!!! Pepp!!!! Kram

Vikeskärs hem och ting sa...

Jättefint :) Vitt och blått står sig alltid.
Kram kram

Sara sa...

Vad fint ni har det!

Jag hänger på till en viss del, här är det slut med godis och läsk. 32 dagar, vilket datum är utmaningen över då? :)

Kram!

Jennys gömma sa...

Blått är flott! Jag kör också med mycket blått o vitt just nu, så fräscht! Ha en bra ny augustivecka! Kram Jenny

Unknown sa...

Ni är ju grymt duktiga, heja heja!!
Blått och vitt alltid såå fint och såna fynd dom gillas ju verkligen.
Ja idag premiär använde jag den och än så länge är jag mkt nöjd :), äntligen har jag en.
Nu är det öppnat upp i nock, vilket jobb dom har gjort men de blir riktigt bra.
Va snällt, vi hojtar om vi behöver mer hjälp :). Än är det långt tills det är klart ;).
Kramar

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Textil och kuddar är verkligen det som sätter pricken över i:er !!! Så fint du har det !!
Heja på med utmaningen !!!!
Kraaam

Nazima sa...

Mysigt vardagsrum, och visst är det kul att kunna förrändra med enbart ltie textilier och kuddar, och rummet får en annan prägel.
Jag står nog över sockerutmaningen,även om det hade varit välbehövligt! ska dock försöka avstå från allt vad fika/godis/glass heter på veckorna och köra lite LCHF-inspirerat i kombo med träningen...

Ha en fin måndag!
Kram

Kia sa...

Fint, gosig matta!
Jag har en vecka kvar på min semester och det är skönt.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Therese sa...

Ja nu kööör vi! Har laddat med massor av solmogna nektariner och persikor, perfekt då sötsuget sätter in ;-D KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej fin!

Allt bra med oss. Jag står och väntar på en kompis. Vi ska käka på resturang ikväll. Undrar hur man klara sig förut när man väntade när man inte hade Iphone. Ypperligt tillfälle att kika in här när man väntar som just nu :)
Det blir iaf italienskt ikväll.

Helgen var bra. Hade lite gäster i lördags på lite mat. Och igår gjorde vi inte mkt.
Hur hade ni det?

Skönt att R har börjat jobba. Det är så hemskt att behöva kliva upp när den andra får sova vidare.

Hur ser veckan ut?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej!

Resturang besöket var lyckat. Vi åt gott och pratade i timmar. Jag tog oxfilé med potatisgratäng och rostade rotfrukter. Riktigt gott!

Idag har vi inga speciella planer. Har varit på långpromenad hela familjen nu på morgonen.
Imorgon har jag en date med Sofi på stan. Och på torsdag ska vi åka till Julita med Mickes syster och hennes familj som är på besök.

Snyggt med blått och vitt!! Tummen upp!

Nu ska jag ta och gå ut en stund. Vi hörs! Kramen

Ekenäsliv sa...

Så fräscht!!
Börjar jobba på måndag jag och det känns riktigt skönt att komma tillbaka till vanliga rutiner igen:))
Nä, sockerutmaning hoppar jag. Men kan peppa istället:)
Ha de fint!
Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

I lööööööv dina kuddar. I löööööv blått och vitt hihi. Vart kommer dessa fina kuddar från?

Sockerutmaning IGEN? Du är galen och väldigt duktig :) Jag kör ingen sockerutmaning, ingen diet.. har dock ändrat kosten helt och börjat träna. Lite gör det nog allt.

Kram Josefin

Anonym sa...

Blev jättefint, tycker jag. Kul att den kom till användning och inte blev liggande i en låda här hos oss :) Kram! MM