måndag 13 augusti 2012

en vecka in i sockerutmaningen

Såna här kan man minsann frossa i
En vecka av denna sockerutmaning har gått. Och hur går det?
Över förväntan faktiskt! I början av veckan tänkte jag inte ens på det... Trodde suget skulle komma efter torsdag, fredag någon gång. Men nej.

Inte förens på lördag började jag känna ett sug. Jag var vansinnigt sugen på glass på Skara Sommarland. Men jag höll emot. Knaprade på ett äpple istället. Gick ju ganska bra det med.

Det som slog mig var, att på i Skara Sommarlands (och på liknande ställen) butiker fanns det inget annat än saker fullproppade med socker att köpa. Glass, godis och chips. Du kommer liksom inte undan. Det är inte det lättaste att kämpa emot heller. Faktiskt. Det borde finnas fler alternativ. Hade det funnit till exempel frukt eller nötter tror jag fler hade valt det. Nu är det sockerbomber eller inget alls. 
Dåligt!

Hur går det för er?
Det känns skönt att veta att vi är fler!

KRAM

9 kommentarer:

Jessica sa...

Oj vad härligt det ser ut haha =) Härlig bild.
Ha en bra dag. kram

Jessica sa...

Oj vad härligt det ser ut haha =) Härlig bild.
Ha en bra dag. kram

Anonym sa...

Håller med dig om att de är kanongoda.
Maria Bergström som lärt oss äta det, vi Bergatroll på Billingen.
Tyvärr åt grabben dessa med när jag köpt, gick inte reagerade i halsen med en gång.
Nektariner går bra, vet ej om det är det ludna han inte tål, persikor går ju inte heller.

Ska nu ut i landet och plocka upp potatis, gott med egenodlade.
Flätade ihop all min lök så nu hänger den på tork. Blev väldigt stora och fina i år.

Ha det gott/ Marie

Kia sa...

Det går bra, har inga problem med något sug efter 4,5 år utan. : )
Träningen däremot ligger nere och väntar på att förkylningen ska gå över.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Patricia sa...

Håller med dig, det borde finnas alternativ. Samma sak på ex Liseberg, bara sött vart man än vänder sig.

Therese sa...

Här har det också gått över förväntan, har inte haft nått sug alls faktiskt, jo på lussebullar, men då inga sådana finns just nu var det lätt att stå emot *fniss* Här är det nektariner som gäller annars! KRAM KRAM

Sofi sa...

Hej vännen!

Så duktiga ni är allihopa!
Heja heja!
Håller med om att det borde finnas fler alternativ!

Just nu tar jag en paus i spacklandet och surfar runt här inne, har nog "jobbat" färdigt för idag tror jag:)

Ha en fin kväll!

Kram på dig söta du!

Jennys gömma sa...

Jag är mäkta imponerad av din utmaning! Lycka till, kram Jenny

FruNeroLindström sa...

Härligt kämpat!!! Men det är som du säger; helt hopplöst sockerfyllt på platser som egentligen riktar sig mot barn.
Inte konstigt att barnfetma och diabetes ökar egentligen.
Ha en skön Tisdag, Kram Malin