onsdag 1 augusti 2012

laddar för sockerutmaning


Slängde ihop en smulpaj ikväll. Man tager vad man haver paj. Hallon, rabarber och nektarin. Ett smullager över och in i ugnen en stund. Gottgott!

Vi frossar i sötsaker just nu. Eller kanske inte riktigt. Men på måndag startar vi en ny sockerutmaning igen. 33 dagar utan godis, fika och snacks. Fram till den 7 september.
Så det gäller att passa på ;) 

Nu undrar jag: vill DU vara med??! 
Så vi kan peppa varandra!
Du har några dagar att fundera på ;)

Imorgon kommer en liten tävling dyka upp här på bloggen med. På vad får ni se då.
Så håll utkik!

KRAM

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är på!!! Nu kör vi!!! ( eller på måndag för din del då!:) bra tänkt där att kolhydratladda innan :S
Du jag har svarat på din fråga på bloggen förresten:)
Många kramar!

Vikeskärs hem och ting sa...

Vad duktig du är :) Kommer gå galant.
Det finns en choklad utan socker av cloetta, den har socker alkoholer i sig. Tyvärr har de valt den som påverkar insulinet, men du kan äta den för det är ju utan socker och den smakar gott :)
Kraam

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Jo rå vi är på benen igen. Vi har just varit vid Naturens hus och ätit en lunch hela familjen och en kompis till oss. Tog oss en promenad först vid Hjälmarens strand.

Hur mår ni?

Kramis

Jannie sa...

Låter o ser ju fantastiskt gott ut!Önskar jag hade din "Leila gnista"!
O som vanligt,sååå härliga bilder från dina dagar.KRAM

Therese sa...

Japp, jag är på. Inget socker fram till september då jag ska intensifiera träningen med och kapa de sista onödighetskilona så jag har en frisk och lite lättare kropp tills jag ska gå i skogen till älgjakten :-D KRAM

Fröken M sa...

men guud va gott det där såg ut !!
Plånkan i inlägget ovan har jag för övrigt - Värd varenda krona faktiskt :)

Marica sa...

jag är på,, peppar mig själv för fullt nu!!!! Kram

petra sa...

Åhh ja! Jag hänger på här oxå!!
En annan blogg som kör samma, så nu blir vi en hel del! =)