tisdag 21 augusti 2012

sockerutmaning, ja det går bra

Sockerutmaningen nummer tre går vidare. Typ hälften är gjord.
Jag känner fortfarande nästan inget som helst sug efter godis, chips eller bakverk. 
Lite lite sug finns där, men inget som inte är svårt att stå emot.


Jag köpte isglassformar här om veckan. I helgen fyllde jag dom med mixad frukt. Frukt, bara frukt. Melon och jordgubb. In i frysen. Tyvärr blev de ganska smaklösa men ändå läskande. 


Vi hade kompisar här på fika i lördags. Fruktsallad och grädde fick det bli. Det är ju lätt när folk kommer hem till oss. Värre är det att bli bortbjuden. Det känns extra jobbigt att säga nej till bakverk och liknande då. Egentligen inte för att suget är så stort. Utan för att personen i fråga kanske har ansträngt sig och bakat eller så... Det är nästan de situationer jag tycker är svårast.

Men vi har för det mesta förvarnat. Sagt att det absolut räcker gott med en kopp kaffe!

Dagens frukost. Nästan som godis. En sån här tallrik skulle jag lätt kunna äta en fredagskväll istället för snacks. Fil och kvarg med persika, osötad musli, russin och goija bär. Så gott!

Hur går det för er? 
På något sätt känns det som det gäller att hitta alternativen. För dom finns.

Sen är det ju såklart viktigt att äta bra mat under tiden som mättar ordentligt. Är man mätt kommer inte det där suget alls på samma sätt. 
Viktigt att komma ihåg!

KRAM

6 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Härligt att det går bra, men det är ju som du säger, bara man äter regelbundet och bra mat så håller ju sig insulinet i schack och då minskar ju suget automatiskt.
Nötter i olika former brukar jag alltid försöka ha hemma om suget blir för stort. Då får man dessutom sitta och "plocka" lite, och äter man en och en så känner man sig snabbt mätt. Perfekt som fredagsmys.
Älskar även frusna bär. De är för hårda och kalla att bita i och tar tid om man sitter och suger på dem.
Hoppas du får en skön Tisdags eftermiddag, Kram Malin

Jennys gömma sa...

Hej o tack för din hälsning! Jag har sytt vimplarna själv, ganska kul det där att kombinera tyger och greja. Sen är inte alltid symaskinen o jag sams, har lite för bråttom ibland. :) Vad gott det ser ut med den där isglassen! Kul idé med mixad frukt. Ha det bra, kram Jenny

Ida sa...

Härligt! Själv skulle jag inte klara en dag utan socker!

Lilla Majken sa...

Jag känner att jag måste försöka bli av med sötsuget. Funderar på att börja med lchf men behöver nog en bra och inspirerande bok att läsa först.

Kram Therese

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej vännen!

Kamerorna finns kvar i butiken. Den som väntar på nåt gott, vet du. Du kanske får tid i helgen att göra ett köp :)

Det var inte dåligt vad du klippte dig. Du lär ha haft rätt långt hår nu va? Härligt att du är nöjd med lite kortare. Alltid skönt att klippa sig och få fräscht hår.

Idag har vi varit hos min faster och ätit lunch. Imorgon ska vi till grannen på en fika. Sen måste det städas här hemma. Kan inte skjuta på det längre nu. Är inne i någon period där jag tycker det mesta är roligare än att städa.

Segt med sena kvällar på jobbet för dig. Är du trött på mornarna?

Det var inte det lättaste att få till en träff i september :) Så vi får väl satsa på oktober. Vad tycker du?

Sitter och kollar på Robinson och dricker en stor kopp te. Har varit sjukt seg hela dagen idag. Usch hoppas på att va piggare imorgon.

Kramis

Villa Carl Larsson sa...

Du är bra på det här med nyttigt du :) Toppen med lite tips. Jag hamnade i en liten tillfällig svacka men är nog snart på banan igen. Skulle vara roligt att springa nån gång ihop på Billingen, men samtidigt vore det nog ingen bra idé för du lär få släääpa på mig. Nå väl.. nån gång kanske.

Kram igen.