onsdag 29 december 2010

Året som gått

Januari
Månaden chockar oss alla med mycket snö, vi planerar och längtar efter vår kommande Thailandsresa.
Februari
Vi tillbringar 16 härliga dagar i varma och underbara Thailand.
Mars
I slutet av Mars smälter snön och vi ser ljuset allt mer. Många mysiga fikastunder blev det under våren.
April
Rikard fyller 25 och blir gammal på riktigt ;)
Maj
I maj händer det mycket, möhippa för Marica, London med pappa och min 22 års dag
Juni
Rikards systerdotter Nora föds.
Min fina vän Marica står brud och gifter sig med sin Fredrik. Vår halv åtta hos mig tävling startar hemma hos mig. 
Juli
Vi tillbringar en weekend i fina Halmstad och härliga dagar hos mormor o morfar i Norberg

Augusti
Lillasyster har fyllt år och vi firar hennes födelsedag hemma hos pappa
September
Är nere hos pappa igen för att fira hans och lillebrors födelsedag. Går finaste promenaden det här året längs havet...
Oktober
Rikards systerdotter Nora döps och vi får äran att vara hennes faddrar
November
Vi firar stora lillebrorsans födelsedag och tar bild på oss som pappa får i julklapp
December
Jul- och advetnspyntar hemmet. Firar en fin för-jul med pappa och syskonen och en mysig julafton i Hjo.

2010 har varit ett bra år på många sätt, på andra sett inte... men det är ju så livet är!
Hur har ert 2010 varit? :)

23 kommentarer:

Tess sa...

Tycker det ser ut som det varit ett fint år för dig!
Kramar

Catharina sa...

Tycker du verkar ha haft ett alldeles underbart och fint år på alla sätt:) Fortsätt njuta av livet och du, din Rickard är minsann inte gammal heller. Inte om en 37-årig morsa ifrån förorten får bestämma iallafall,hahaa! kram kram

Familjen Lindström sa...

Åh vilken fin årskrönika av ett fint år för en fin tjej :)
hoppas nästa år blir minst lika bra!
Jag vill aldrig åka hem, har aldrig mått så bra som senaste tre veckorna! På måndag packar vi ihop och åker till Cabos. Kram!!!

Jannie sa...

Godmorgon!
Vilka härliga bilder!Å så Tailand!
Gud så skönt.Dit hade ju man inte vart helt ledsen på att åka nu...
Tack söta du för dina rara ord!Blir lika glad varje gång.Massa kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Roligt att se en tillbaka blick över ditt år!! Ser ut att varit ett härligt år!

Jag har tänkt att lägga upp en tillbaka blick jag också!

Hur hade du det igår?
Kram kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag jobbar till kl 13 idag, sen är jag leeeeeeeedig hela nästa vecka! Jipppiiieeeeeee!! Gud så skönt! Sova, sova, sova!!

Gårdagen var mysig. Grannarna kom över på lite fika sen åt vi kebab med mamma och pappa. Tittade på bonde innan jag gick och la mig.

Ska du hitta på idag?
Stor kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Javisst, vore det mysigt att bo grannar.
Men nu har vi pratat så länge så det borde kanske bli en bloggträff 2011 :D

Du, kudden är framme konstant på detta program. Åh vad jag skäms, åh vad jag mådde dåligt när stackarn Thomas var ledsen. Usch, vad rar han är.

Imorgon blir det att åka till svärmor. Mickes syster med familj kommer upp idag från Grebbestad. Min familj ska även dit, men pratade precis med mamma. Hon ligger i 38 graders feber :(
Det slår f*n aldrig fel att någon är sjuk jul eller nyår. Inte ett år utan sjukdom.

Har du kommit på någon nyårsmeny? För ni skulle ha gäster, eller hur var det?

Ikväll ska vi till ett par kompisar på middag. Jag står för efterrätten. Cheescake blir det. J*drans så gott :P

Bra att du tillåter dig lite ledigt.
Jag skulle aldrig kunna plugga hemma så där. Moralen är på NOLL!
Du är duktig!!

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjoho.., här var det årskrönika och det är sååå roligt att få se vad ni alla har hittat på under året 2010.
Resor, sol och bad är ju det jag själv minns allra mest:)
Kul att få hänga med på dina äventyr.
Hittade hit via ditt lååånga inlägg hos Maria:)

GOTT NYTT ÅR önskar jag dig.....
Marianne

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det gör inget! Skriv på du! Jag älskar att få lååånga inlägg :)

Ja du, hon Ann-Catrin det är en riktigt charmtroll. Jisses så hon bjuder på sig själv. Eller vad säger du? ;)
Jag trodde faktiskt inte hon Amanda och han skulle vara tillsammans heller! Jag gillar inte henne, varför vet jag inte.

Menyn låter gudomligt så gott. När ska vi komma? ;)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hehe, självklart en sväng till H&H. Min absoluta favvo affär!!
Har du varit där på länge?

Idag tror jag att jag ska sova middag när jag kommer hem. Gött!

Therese sa...

Vilken fin sammanställning av ditt 2010 vännen! gillar bilden på dig påutecafeét skarpt!!! Massa kramar <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, man går in i någon form av dvala efter maten. Hehe!! Hur ska det bli när man blir gammal?!

Jag var på jakt efter en blomsterstege länge. Bruka hade en för ca 1500:- så var jag ner till min kompis i Tibro. Och hitta en på H&H för 300:-
Skit bra affär och skit bra priser!
När vi byggde beställde jag hissgardiner för ca 600:- st. Ungefär likadana fanns på H&H för 300:-
Surt!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja precis, eller så kan man ju fråga sig hur MYCKET alla andra butiker lägger på?!?!?!?!

Såg du Lindas bruna kavaj i Bonde igår?

Maria - Villa Krutbruket sa...

Den kommer från Lexington, den kostar bara 2500:-!!!!!!!!!
Den gröna jackan hon hade och den bruna långa kofta hon hade med ett skärp till var även dom från Lexington.
Skulle nog kunna tänka mig att hon är sponsrad, eller vad tror du? :D

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hon är jättefin! Jämnt så himla fint klädd!
Jag kände igen kavajen för jag satt och kika på Lexingtons webshop härom dagen.
Den är nedsatt till 1497:- just nu. Skulle hemskt gärna vilja ha den, den var riktigt fin! Men, men man får väl drömma om den :P

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det kliar i fingrarna ska du veta, men den fanns i bara i L och jag kan tänka mig att den är för liten. Den finns i blå i större men tyckte den bruna var finare så jag får allt stå över denna gång. Men läcker är den!
Lexington har väldigt mkt fint, fast jag tycker det är lite löjligt dyrt! Fast jag köper en del iallafall. Sån är jag :D Hehe!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hm, vad konstigt! Den kanske dyker upp.. Jag har beställt en väska, en tröja och en kjol. Ville ha mer men tänkte att jag ska åka till Hm och prova tex jeans och så. Svårt att beställa.

Det är bara Hm jag brukar beställa ifrån. Brukar du beställa från Laredoute och Ellos och så?

Maria - Villa Krutbruket sa...

Härligt med nya träningskläder!
Nelly och B-room har mycket fint också. Har beställt lite därifrån förut.

Vad ska ni göra ikväll? Blir det någon form av uppesittarkväll?

Maria - Villa Krutbruket sa...

Knight & day med Tom Cruise & Cameron Diaz var bra. Lite overklig men en bra action film.
Filmen Law Abiding Citizen med Gerard Butler är en jätte jätte bra film. Den är värd att se.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hehe! Det känner jag igen, att somna i soffan.
Det är så hemskt att vakna till och inse att man inte borstat tänderna.. Otroligt hemskt!

Snart får jag åka hem! Skönt! Ska äta lite lunch sen ska jag och Nenya vila en stund.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det blir risgrynsgröt och en macka! Ska ju äta vid 6 sen.
Alltid samma fråga vad man ska äta för nåt!
Jag lagar gärna mat men att komma på vad är inge roligt. Blir alltid samma, om och om igen..

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tacos är en favorit, sen blir det oftast någon köttbit och lite god potatis till på helgerna.
Vardagar blir det allt ifrån makaroner och korv till stekt fisk.
Frågar jag Micke vad han vill ha till mat säger han något gott eller ris! A men tack för hjälpen säger jag!! Hehe...

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hehe, då det är inte bara min kille som kör med det. Skönt att höra :D

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe till innan jag åker hem.

GOTT NYTT ÅR RARING! VI HÖRS NÄSTA ÅR! :D

P.s Tack för att du finns..