onsdag 8 december 2010

Nöt- och fruktbröd utan nötter o frukt


Slutade ju tidigare idag och hann med lite brödbak (och plugg!!). 
Brukar baka Leilas nöt-och fruktbröd men utan frukt och nötter ;) 
Använder receptet som grund och sen blandar jag hej vilt mellan olika mjölsorter och fröer. Det är det som är så roligt med att baka bröd, man kan blanda i lite vad som helst :)

I dagen bröd har jag rågmjöl, dinkelmjöl, vetekross, råkkross, kruskakli, solrosfrön och linfrön. Det var nog allt ;) Gottit blir det allt!

Ska kika klart på Greys, sen är det läggdags!
Natti!

11 kommentarer:

Gaymasen sa...

Hahaha! Gillar idén där att göra ett bröd, men helt gå ifrån själva... grundkärnan med receptet. ;)

Linda sa...

vad gott!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallllååååå!

Vad fin du blev i håret! Kram <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Snyggt med lugg!!
Jag vet inte riktigt hur många ggr jag fått för mig att klippa lugg, så går det 2 dgr så pallar jag inte med den längre :P Sån är jag!!

Jag mår förvånansvärt bra faktiskt!
Själv då?
Ska du hitta på idag?
Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Idag blir det att åka hem och städa! Ikväll kommer finska släkten!
Ska även se avsnittet av Maria Wern som jag spelade in igår!

Imorgon blir det en tung dag!
Kram, kram!

jonna sa...

Tusen tack söta du =)

jonna sa...

Godmorgon!
Hm. Jag tog bort "lite" av jorden på Hyazinten, sen tog jag mossa, och linda den som en boll runt rötterna på hyazinten, Sen ståltråd runt om lite granna, och i med små pärlor! Klart :) eneklt o jätte fint :)
Stor kram till dig!

Helena Ljunggren sa...

Men åh, vilka snygga bröd!

Hos mig, http://www.helenaljunggren.com/sophie-dahls-voluptuous-delights-utlottning/, har man möjlighet att vara med i utlottning om Sophie Dahl's nya kokbok Voluptuous Delights

Tess sa...

MUMS! :)
Kramar

Sofia sa...

Jag tycker du är så duktig på att både laga mat och baka! Jag hoppas jag kommer få orken nu när jag slutar utbildningen:)

Sofia sa...

Jag tycker du är så duktig på att både laga mat och baka! Jag hoppas jag kommer få orken nu när jag slutar utbildningen:)