söndag 26 december 2010

Juldagsfest

Vi hade lite fest hemma igår. Juldagen är ju stora hemvändar dagen och packat med folk ute på krogarna :)
Vi hade en mysig förfest med glögg, pepparkakor, julgodis och snacks i alla dess form. Ett o annat glas vin och någon drink slank ner ;)
Ut på krogen o trängas, men kul var det!
Idag mår jag som jag förtjänar... Den stora frågan är, är det verkligen värt att må dåligt en hel dag efteråt för en enda kväll? Ja ibland...

Jag tror jag börjar bli gammal...

8 kommentarer:

nathalie sa...

Tjusig du e =)

Familjen Lindström sa...

Så fin du är i "nya" frisyren och är det klänning eller top?! Fin hur som helst :)
Här festar folk den 24:e och firar med familjen 25:e. Det var jättemycket familjer ute på stranden i går!

Kramkram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej!

Vilket hem ni fira jul i. Jisses!!
Ska kika in hennes egna blogg..

Min jul var jätte bra! Men känt mig en aning rastlös. Så jag fått en hel del gjort hemma.
Hur har du haft det?

Roligt att gå ut juldagen! Vet inte när jag var ute sist. Har helt tappat lusten för krogen.

Vad sker denna vecka då? Några planer för nyår?

Kramen!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag jobbar! Rätt ok att jobba dom här mellandagarna. Är ju jätte lugnt.

På nyår kommer Mickes syster med familj från Grebbestad så vi kommer fira den hos svärmor.

Du kommer säkert på nåt smaskigt att bjuda på. Ska det vara 3-rätters?

På torsdag kkväll är vi bortbjudna till ett par kompisar på lite mat. Jag ska stå för efterätten. Tänkte göra cheesecake.

Har du varit nåt på Annandags-rean?
Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nja, har inte planerat att gå nåt på rean. Jag håller mig gärna borta när det är mkt folk :)

Vad jobbar din Rikard med?

Jag ska göra en cake med digestivekex och Philadelfia ost tror jag att det är. God är den :D

Snöar det i Skövde?

Vad fick du för roligt i julklapp då?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Micke jobbar som plattsättare/golvläggare.
Det är därför vi har mkt klinker hemma ;)

Vi fick också gemensamma klappar. En extern hård disk, 2 lexington kuddar, Brukas brödlåda och pengar.
Jättenöjda blev vi.

Det snöar! För fullt :( Nu räcker det tycker jag.

Kram!

Therese sa...

Vi är rätt förkylda + att maken fyller år på torsdag så några riktiga planer för nyår har vi ännu inte, men det brukar ordna sig ;-) Med små barn blir det hur som en mysig familjekväll endera med släkt eller några andra vänner som har barn. Hur ska ni fira? Kram

Sara sa...

SNYGGING! Frisyren passar dig sjukt bra!