torsdag 2 december 2010

Utslaget

Det doftar så gott här hemma nu, hyacinterna har äntligen slagit ut och är såå fina!
Tyvärr gjorde jag misstaget att plantera dom i jord... har i efterhand lärt mig att hyacinter har allt de behöver i sina rötter och inte behöver någon jord. Med jord är det lätt att dom blir långa o vingliga medan de utan jord håller sig korta o små. 
Är dock säker på att det kommer att få följa med fler hyacinter hem innan jul och då vet jag ju hur jag ska göra...

Nu blir det plugg o sen spinning!

6 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

A men, kan du förstå huuuuur kallt vi har det!! Jisses vad jag fryser!

Jag satt just och tittade på mina Mårbackor i fönstrena. Det är inte så värst juligt! Hehe!

Kraam!

HUSnrNIO sa...

Underbart med "julblomster" =) Ha en trevlig kväll.

Tess sa...

Så fint! Och det doftar ju verkligen ljuvligt! Måste också köpa hem hyacinter, som jag inte ska ha i jord ;)
Kramar

Therese sa...

Hej o tack! Va roligt att du gillar mina saker. Jag jobbar hela veckan innan jul och kommer inte hinna sy då. Får jag beställningen i nästa vecka så hinner jag absolut innan jul, annars kan det vara tveksamt. Är det att du inte har bestämt dej vad du vill ha som gör att du vill vänta eller är det någon annan anledning? Kanske kan vi lösa det?

Therese sa...

Det låter bra. Vi hörs innan söndag då.

Jag mailar dej så har du min mailadress och kan skicka din beställning dit.
Det jag behöver veta är vad du vill ha, vilka tyger, storlekar och ev text.

Trevlig helg!

jonna sa...

åh det luktar så gott. Mina håller med på att slå ut ! doftar underbart!