fredag 17 december 2010

Examensrätt

Då var det beslutat att Skövde varken får examinera grundskolelärare eller förskollärare när den nya lärarutbildningen träder i kraft i höst.. Självklart går vi som börjat gå klart men känns ju inge vidare ändå...

Jag tycket inte min utbildning har varit helt bra, men att det var så här illa trodde jag inte. Att komma ut som färdig lärare sen från en högskola som inte håller måtten... det känns ju sådär! Usch! Jag var bara tvungen o kommentera detta som blivande lärare jag är...

Snart på tåget söderut, räck upp en hand alla som tror vi kommer vara i tid idag? ;) min hand åker inte upp i luften...

3 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

Jag har också lyssnat till detta och det låter tragiskt. Att det får lov att vara så i Sverige?! Varför tar ingen tag i det tidigare, jag förstår inte hur ett helt program görs utan att uppfylla alla kraven...helt sanslöst!!
Usch!!

Fint med julmys i städerna! Vi har en massa snö och mer har kommit i natt. Nu ska jag sätta mig och göra ett långt inlägg och snart bär det av till Rondo och Robert Gustafsson och julfest med släkten! Hur ska jag hinna flytta också?!;)

Kram och hoppas du får bättre snart!

sofia sa...

Jag tycker ändå förskoledelen har varit helt okej, men att skoldelen har varit riktigt bristfällig. Jag viste att detta skulle hända...känns som att lärarna borde lyssna mer på oss studenter, vi ser ju vad som fattas. Finns endel saker man ser nu som jag inte alls har klart för mig nu när jag går ut.

Jessica sa...

Har alltid varit massa klädd med lärarutbildningen. Man vet ju knappt vad man är utbildad till. Förstår att fick tycker det är drygt. Det var det när jag pluggade med. Och det är ju ändå 7 år sen jag var klar:-(