tisdag 21 december 2010

Tisdagsinspiration



I dagens tisdagsinspiration blir det ett litet potpurri av advents- och julstök hemma hos oss :) 
Det är redan dan för dan före dan före dopparedagen, tiden går så fasligt fort!

Men just nu känner jag ingen stress alls, värre var det förra veckan inför i helgen. Men nu så :) Lugnet själv!
Och hörrni, ni som känner av julstressen. Kom ihåg att man inte behöver göra allt själv, allt finns att köpa... Köttbullar, sill, röbetssallad, bröd med mera med mera. Det är inte meningen man ska gå på knäna för att fixa allt, huvudsaken man är tillsammans med sina nära och kära på julen så löser sig allt annat :)

Detta är ett tidsinställd inlägg (första gången). Hoppas det funkar!

Stor KRAM på er där ut!

13 kommentarer:

Marica sa...

Funka fint - jag kollar kl 19:02 och antar att det var inställt på kl 19 ;)
Kram <3

Familjen Lindström sa...

Alltid lika trevlig tisdagsinspiration :)
Ja, vi gör massor, nästan så jag själv blir alldeles matt ;) men vi tar det väldigt lugnt och njuter av varje sekund :)

Tänkte faktiskt lite på dig när vi gick runt och såg alla hus, tror du hade gillat det! Särskilt det sista huset som jag absolut ska gå förbi och ta kort på i dagsljus så du får se, det ligger precis på stranden, vi bor ju 20 meter upp i en liten gränd.

Kramkram så hörs vi snart igen!

PS. Jo, det kommer bli en KitchenAid helt klart, till det priset? Hur kan vi inte köpa en??? Men jag är sugen på en svart nu ;) vi får se...

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Var filmen bra?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ok, ska ta och hyra den när den släpps.

Idag blir det att jobba en stund, sen ska jag hem och kolla på del 2 av Mord i Sandhamn. Spela in detta avsnitt också, orka inte se det igår. Gick och la mig istället.
Ikväll ska jag dra med min mamma till badhuset och simma.

Ska du göra idag då?

Vet inte riktigt vad jag tycker om Mord i S. än. Det var inte dåligt men inte så jättebra heller. Som sagt lite B känsla över det hela.

Kram!

Therese sa...

Älskar dina inspirationsinlägg <3 Å ja, jag bor nog längre norrut än dig, Dorotea, Västerbotten håller jag till ;-) Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Spännande!! :)

Imorgon blir det städning för mig. Ska du göra? Har du allt klart inför själva julafton?
Vart ska ni fira i år?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Smart-skaft! Hade han ju kunnat sagt lite tidigare ju.

Jasså, där ser man. Kanske du kan ta lite bilder nu på julafton och visa på bloggen ;) hi,hi!!

Eftersom julkänslan är på 0,0 i år så har jag inte gjort så mkt faktiskt. Jag har inte ens julpynt. Några adventsljusstakar och några hyacinter får duga i år.

Vi har sagt att vi inte ska ha julklappar. Men alla vill köpa till oss "barn" iallafall (om man nu kan kalla oss det) Hehe! Så jag & Micke har köpt något litet till varje person ändå.Känns så dumt att bara sitta och ta emot!

Vi ska vara hos min bror i deras hus. Ska bli mysigt!
Sen kommer vi ha min faster sova hos oss hela helgen. Ska bli mysigt! Lite tomt för henne att vara hemma själv, var ju bara 1 månad sen farbror gick bort.
Det blir som det blir i år. Känner mig inte ledsen för att julkänslan är borta. Det gör inget.

Byter du och Rikard julklappar?
KrammmmM!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Spa, låter som en perfekt idé. Gud vad skönt!!
Micke fråga vad jag önska mig. Men jag sa att vi struntar i julklappar. Vi köper nåt till hemmet istället.

Ska ni ha någon "uppesittar-kväll" imorgon?
Bingolotto kanske? ;)
Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nej, inte riktigt men vi skulle vilja ha lite nya tavlor, några mattor och lite sånt.
Får se vad vi hittar på. Vi ska köpa en extern hårddisk, men vi skulle få presentkort till en sån av svärmor. Perfekt!

Grejen är ju att jag inte fått pengar av Försäkringkassan nu när jag varit sjukskriven. Så min ekonomi har inte varit den bästa.
Så då skulle jag alltså få ta pengar av Micke och köpa en julklapp till honom. Det känns väldigt onödigt! Och jag vill inte ha någon om jag inte ger honom en.

Vet inte om vi ska kika på B-lotto. Men nåt av uppesittar-mys hittar vi väl på. Förmodligen blir det att man glor på B-lotto ändå :D
Vi hade tänkt att göra en skinka imorgon kväll. Men alla skinkorna i affären var ju så stora så dom skulle ha räckt till ett helt hockeylag.

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag kan förstå det. Det är precis som om hjärnan redan stänger ner för att det snart är helg :D

Nej, jag har inte fått en krona i från den 13 juli. Dom påstår att deprission inte är en sjukdom. Då är ju grejen den att dom beviljade mig rätt till pengar i januari för samma sak. Men i juli då jag drabbas av ett återfall nekar dom mig.
Men jag har överklagat så det är uppe i Kammarrätten just nu. Får vi se vad det blir!
Det är ett sjukt system!

Ja, dom är skit stora. Det sa vi med, att den äter vi ju aldrig upp. Och jag är inte direkt nåt fan av julskinka så jag hade bara tagit enstaka bit.
Men det kanske går att få tag i skivad i lösvikt i någon chark.

Gud vad skönt det är på jobbet just nu. Inte en kund! Jag sitter och flummar i bloggvärlden. Perfekt arbete :P

Maria - Villa Krutbruket sa...

Eller hur! Det är därför jag skicka in överklagan. Man kan inte godkänna ena gången och den andra inte. För exakt samma sjukdom.
Bara olika "bedömmare" på Försäkringskassan. Man kan ju undra vad dom har för regler inom personalen.
Jag mår bra! Jag jobbar 75% året ut sen drar jag igång med heltid igen.
Jag äter medecin och går i samtal. Inte så roligt men det är bara att acceptera. Kunde ha varit värre.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag försöker!

Stor kram <3

Jannie sa...

Vilka underbara bilder!
Tack söta!Ja de blev riktigt lyckade.

Så sant!Så himla gulligt gjort utav henne!Ha en underbar dag!Kramar