onsdag 15 december 2010

Tre tryffel


Det blev lite mer julgodis till slut. 
Igår gjorde jag fyra sorters tryffel, en med vit choklad och tre med mörk choklad. 
Tre goda smaker tillsammans med den mörka chokladen, apelsin, kardemumma och päronkonjak. 
MUMS blev det!!
Vit choklad tillsammans med smält polkagris, mm mm mmmm! 
Tanken är att de ska få följa med till pappa i helgen, men vem vet, kanske är uppätet tills dess. Hihi :)

Grundreceptet på chokladtryffeln hittar ni här, sen är det bara att variera i en oändlighet.
Receptet på polkatryffeln den här fina bloggen.

TAACK fina ni för er omtanke idag, jag är snuvig snuvig snuvig och huvudet känns tungt, inge vidare alls!
Det blev liiiite träning, jag vet, jag borde inte men jag ville ;)
Men spinningen imorgon får nog ställas in...

13 kommentarer:

ellen. sa...

julgodiset var helt otroligt gott!!!!! tack för en mysig stund idag!!! Nu ska ja fixa den där tentan! kram på dej! <3

Anonym sa...

Oj vilka godingar du har gjort! Vad duktig du är att fixa och baka och dona! Ja, du är fullkomligt suverääään :)

Kram på dig!
MM

MIN LYCKA ♥ sa...

MMMMMMmmmmmmmmmmmmmm så gott!!!

Madeleine Berglund sa...

Mmm, men gud så gott det ser ut. Smaskens! Själv har jag bakat bröd nu. Doftar ljuvligt!!! Tror att jag ska ta mig en kvällsfralla innan jag går och lägger mig. Man måste ju få provsmaka, eller hur? hihi.

Krya på dig och vila så kommer du att kunna träna sen igen!
kram kram
Madde

Unknown sa...

http://fruwestman.blogspot.co

Unknown sa...

Men vad händer med min kommentar??? Ville bara säga att du hade en mysig blogg! Kram

Sara sa...

Jeeses vad gott det låter! Önskar att du vore min sambo, haha. Du är så duktig! Förstår inte varken hur du orkar eller hur du hinner.
Heja dig! KRAM!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hopp, hopp vad du har grejat vännen!
Skickar du över en tryffel hit till Krutbruket ;)

Jag mår bra! Själv då?

I helgen har jag inte något inplanerat. Ska bli skönt! Jag och mamma tänkte baka lite.
Ska du göra?

Kraaaam!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ah men för tusan! Mamma berätta precis att jag skrivit fel årtal på julkorten... *skratt*
Aja, de flesta förstår väl att jag mena 2011 ;)
Så tokigt!

Tror att vi ska baka saffransbullar.

Mysigt med en lite jul redan nu.
Hoppas du piggar på dig och får det skönt några dagar hos din familj!

Såg du Maria Wern igår?
Kram!

Therese sa...

Helenas polkatryffel är jag med sugen på, men tryffel med päronkonjak låter nog än mer lockande... Nu får du njuta av dina tryfflar å VILA - lova?! KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, jag har sett alla avsnitt. Det är "skita" bra! Men det var väl sista igår. Synd!
Men nu börjar ju "Mord i Sandhamn" på måndag.
Det är tur att det är lite bra på tv den här mörka årstiden :D

Ska du hitta på idag då?
Kram

Unknown sa...

Ser super goda ut :), smakar gärna!
Här har vi sjukstuga me, igen. Krya på dig och ha en mysig helg nere i skåne. Kramar Johanna

Jannie sa...

Men GUD så gott det såg ut!
Himmelskt!!
Önskar jag hade lite känsla för
bak o grejer...
Tack going!Lilleman är tillbaka i sitt gamla goa vanliga humör!
Hoppas ni får en helskön helg.
Massa kramar