onsdag 16 juni 2010

En dag i Hjo




Tji fick vi när vi kom till badet och skulle gå in, idag stängde de redan klockan 12 (typ enda dagen på hela året) så vi fick hitta på nått annat. Vi tog bilen till fina Hjo för att ta en glass i hamnen, mysigt värre! Ett dopp på badet i Hjo blev det också!
Hjo är så himla mysigt på sommaren, synd att vi inte har bil så man kan åka dit oftare!!

Imorgon blir det bad i alla fall, nu har vi kollat så att det säkert är öppet så vi slipper stå där imorgon också. Tur är väl det, kan ju tala om att det är några här som har sett fram emot att bada på äventyrsbadet sååå mycket!

7 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

Åh Hjo är aldrig fel, hm kanske skulle dra med J dit på fredag och käka glass i hamnen samt köpa lite fisk.

Att ni vågade bada, imponerande. Skrev just om min badobi för Vätterns kalla vatten. Hu.

Tråkigt att de stängde så tidigt men det blev ju bra ändå.

Kramar

Emilia sa...

Hjo och Karlsborg... Mmmm... Det Gillar man :)

Hehe nej de blev ingen God mat igår. Aptiten var inte på topp direkt. Vi sa att de blir på lördag ist :)
Jo vars, idag är det lite bättre. Men har kännt mig lite som en tomburk :P hehe vet inte hur jag ska beskriva riktigt.. haha

Kramar

Marica sa...

Hjo är väldigt fint men när man bor här är man tyvärr dålig på att uppskatta det... men i sommar ska jag njuta av fina dagar!!!
Puss o Kram <3

Familjen Lindström sa...

Hjo är jättevackert, speciellt på sommaren, ligger såååå fint!

Hoppas ni får en mysig dag i morgon och att det blir mycket bad!

Kram

Skolgatan sa...

I love Hjo=)

Fröken Ellinor sa...

Ja, det får vi faktiskt ta och göra!!!! :)

Hahahah samma här, måste vara medelhavsvärme för att jag ska hoppa i. Hatar kallvatten, J kan nog bada i isvakar om det kniper men aldrig. Badade inte på Gotland på hela förra året, det var "bara" 19 grader i vattnet och kalla strömamar . Hu.

Det känns riktigt skönt med sommarlov och min rektor insåg att jag hade ganska så mycket komptid. vi skulle ha datasystemsutbildning idag och igår, ett system som förmodligen är borta tills jag är tillbaks. Så det var en lyckoträff att slppa det ;-)

Kramar

Anna S sa...

Hjo är så fruktansvärt mysigt på sommaren =) Har du varit på glassrestaurangen i hamnen något?