söndag 27 juni 2010

Fotbollskonsekvenser

Jag har knappt nämnt fotbolls-vm på bloggen, det betyder dock inte att vi (läs Rikard) kollar...

Idag när jag skulle ut o gå med Maria sa jag till Rikard, medan han kollade på England-Tyskland, att jag inte tar med någon nyckel, "okej" svara han. När jag 45 minuter senare kommer hem är det låst och ingen som öppnar när jag plingar på...
Vad sjutton tänker jag... han vet ju att jag inte har nån nyckel med mig. Ringer och plingar o ringer o plingar men ingen öppnar..

Går ner till grannen Fredrik o frågar om Rikard är där, nej det är han inte. Ringer igen men inge svar. Nu börjar jag bli orolig.
Fredrik klättrar upp på sin balkong för att försöka se in...

Massa tankar vimlar i mitt huvud, tänk om han ramlat i duschen eller om han svimmat av eller nått... och hur sjutton jag skulle komma in i överhuvudtaget, vem ringer man!?

TILL SLUT ringer Rikard på min mobil... han har varit ute o sprungit.
"Såg du inte lappen?"
Nej älskling, eftersom jag inte hade någon nyckel kunde jag inte se någon lapp...

Summan av kardemumman blir:
Prata inte om viktiga saker när killar kollar på fotboll... det går aldrig väl...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj så tokigt det kan bli :) Men det var ju skönt att det inte hade hänt något.

Kram
MM

Sandra sa...

Sv: Det gick över all förväntan :) Väldigt roligt att fått testat att stå lite bakom en disk också och greja :)

Kramis

Fröken Ellinor sa...

Hahahha förlåt att jag skrattar men det kunde ha hänt oss också. J går in i matcherna och det svarar ja och nej på vad som helst.

Tur att det löste sig iaf!

Kram