tisdag 22 juni 2010

Förälskad




Bilderna är lånade från Apollo
Jag har förälskat mig i en Grekisk ö, Karpathos! Såg bilder på en blogg av en tjej som varit där o blev helt kär, gick in på Apollo o kikade ännu mer...
Vi ska ju förmodligen åka någonstans sista veckan i augusti och just nu står Karpathos högst upp på min lista.
Tänk er, grekisk liten by, klart härligt vatten, sand, klipper, grekisk sallad, tavernor, sol och bad.
Helst av allt vill jag åka NU! ;)

Andra ställen vi funderar på är:
Mallorca
Ibitza
Italien

7 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

Hej, vårt Internet har strulat :( Men nu så.

Jag och J skulle ha åkt till just Karparthos 2007. 36 timmar innan planet lyfter från Landvetter ringer Apollo och berättar att vårt hotell är överbelagt samt flyg och att vi inte har en resa dit trots 21 000 spänn betalt.

Det enda de kunde erbjuda var 2 stjärnigt grekisk style någonstans ute på landet och då fick vi rabatt på 3000 kronor.

Vi tackade nej och fick åka ospecat till Lefkas men det blev bra till slut. De som kom dit ;-) säger ju att det är grymt fint fast lite blåsigt.

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Japp, väldigt smidigt :) Visst är man, det är sjukt hur beroende man är!

Vi har faktiskt rest en hel del i Grekland under åren. Måste säga att Zakynthos aldrig är fel och Santorini/Naxos också har sin charm.

Mallorca är ju alltid bra, vi var där förra året på östra sidan och vattnet är ljuvligt.

Men min stora favorit där jag i princip har tillbringat hela min barndoms somrar är ju alldeles underbart. Jag längtar verkligen dit!

Men vad skönt att ni ska iväg, det är ni väl värda. Själv får man ju inte flyga och får nog vänta ett år nu.

Kramar

Fröken Ellinor sa...

Mallis är som sagt aldrig fel. Vi var i Cala Millor eller rättare sagt Cala Bona (det hänger ihop typ) och vi åkte med Ving. Mycket bra måste jag säga. Lagom lugnt och närhet till sol, bad och även en schysst stadskärna.

Jag gillar ju Gotland men jag hade aldrig varit där innan jag träffade Janne. Min farfar är från Smögen så där har jag varit en hel del innan.

Men Sverige är fint också när vädret visar sig från sin rätta sida!.

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Så lite så ;) Vi åkte vid samma tidpunkt ni vill åka och då var det i alla fall mycket billigare än under juli.

Alcudia är också den östra sidan förresten.

Precis, det behovet hade inte jag heller haft. Vet man bara att det är garanterat varmt och blå himmel så fungerar det lika bra här hemma. Sedan kan jag inte förstå dem som aldrig åker inom Sverige utan bara flyr, man ska faktiskt se lite av sitt eget land också ;-)

Kramar

Fröken Ellinor sa...

Jag har aldrig varit i fjällen sommartid men min svägerska och svåger brukar åka till Åre och de säger att det är grymt fint men väldigt myggigt.

Och eftersom J är allergisk mot knott och mygg skulle det aldrig gå ;-)

Hihihiihi jag är likadan med geografi, måste googla en hel del om jag inte har varit där själv.

Kramkram

Familjen Lindström sa...

Grekland är ett av få länder i Europa som jag inte varit i. Har alltid velat åka men mina föräldrar har inte varit lika intresserade, pappa jobbade mkt på Cypern när vi var små så de tyckte att det var "grekiskt" nog ;( Men vi har sagt att när barnen blir något äldre ska vi båtluffa i grekiska ö-världen.

Kram!

eLLEN sa...

Ser helt underbart ut :) :) dit skulle jag oxå gärna åka :) I eftermiddag blir det Torsö, sol å bad, härligt!!!

Ta med dig Rikard hit någon dag så grillar vi lite och umgås!! KRAM ELLEN!