söndag 24 oktober 2010

Blomkålsgratäng och mumsiga biffar

Lagade dessa goa mozzarellabiffar till middag idag, dom har verkligen blivit en favorit här hemma :) Jag kokade pasta till Rikard och till mig själv gjorde jag en blomkålsgratäng, mmmm så gott det blev :) Passade perfekt till biffarna!

Använde ett litet blomkålshuvud som jag delade och kokade någon minut, sedan la jag det i en form. Blandade en halv cream fraiche, en dl grädde (valfri fetthalt), smulad fetaost och en hackad vitlöksklyfta. Salta o peppra och häll över blomkålen. Sedan skivade jag några skivor ost på toppen och skickade in formen i ugnen. 225 grader i ca 20 minuter.
MUMS blev det!!

Nu ska jag sätta mig med böckerna igen, ååh vad det tar mot idag!
Misstänker att det blir en liten powernap med ;)

1 kommentar:

marica sa...

Jag älskar blomkålsgratäng så den måste jag testa nån dag :)
Näsan i böckerna ja... samma här!
Kram vännen!